رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: اصفهان در فهرست شهر‌های مؤسس مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس قرار گرفت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به دستاورد‌های نخستین نشست مجمع شهرداران بریکس گفت: مهمترین دستاورد نخستین نشست مجمع شهرداران بریکس این بود که اصفهان در فهرست شهر‌های مؤسس مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس قرار گرفت، زیرا عضویت به‌عنوان شهر مؤسس، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را برای این کلان‌شهر ایجاد می‌کند که در آینده بتواند به‌صورت ریاست گردشی میزبان این اجلاس باشد.

مصطفی دولت‌یار افزود: ریاست بریکس هر سال به عهده یک کشور عضو بریکس است که این ریاست در سال جاری با روسیه و سال آینده با برزیل است، بنابراین اگر ایران در یکی از سال‌ها ریاست بریکس را بر عهده بگیرد، اصفهان می‌تواند میزبان مجمع شهر‌ها و شهرداری‌ها باشد.

وی گفت: ترویج توسعه پایدار شهر‌ها و تضمین رفاه شهروندان هدف اصلی این مجمع است و فرصتی را برای این کلان‌شهر ایجاد می‌کند تا به‌عنوان عضو اصلی از این همکاری‌ها، تبادل تجربیات و انتقال بهترین شیوه‌ها در مدیریت شهری از تجربیات کشور‌های مختلف و شهر‌های مختلف استفاده کند.

دولت‌یار ادامه داد: در حال حاضر وب‌سایت ایجاد و تجربیات ۱۰۴ شهر از ۳۴ کشور را در آن قرار داده شده است و اصفهان نیز می‌تواند تجربیات خود را تدوین کند و در این وب‌سایت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تبادلات گردشگری، فرهنگی و توسعه روابط اقتصادی بین کشور‌ها و شهر‌های عضو بریکس، امتیازاتی را برای اصفهان ایجاد می‌کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: در تعاملات فرهنگی، ایجاد کتابخانه‌های مشترک نیز پیش‌بینی شد و در این اجلاس از شهرداران تقاضا شده بود برای معرفی شهر و کشور خود با چند کتاب در جلسه حاضر شوند و آنها را به کتابخانه اهدا کنند که در این راستا شهردار اصفهان نیز چند جلد کتاب را اهدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.