مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با استفاده از سامانه املاک و اسکان واتصال دستگاه‌ها به این سامانه می‌توان بازار مسکن را به سمت رونق هدایت و خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی کرد.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با استفاده سامانه املاک و اسکان اقدام به شناسایی خانه های خالی  در استان تهران کرده ایم گفت: از طریق سامانه املاک واسکان تا به امروز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه را شناسایی کرده ایم که بخشی از  این خانه‌ها به صورت کامل خالی بوده و از طریق آن توانسته ایم با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت مالیات از آنها اقدام کنیم.

وی ادامه داد:  در اداره کل راه وشهرسازی استان تهران بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ واحد خالی شناسایی شده که از این تعداد ۴۵۱ پرونده مالیاتی دادگاه بدوی تشکیل شده که در دادگاه‌های سازمان امور مالیاتی فرصت اعتراض دارند ودر صورتی که مودی در این فرصت اعتراض نکند باید  اقدام به پرداخت مالیات کند همچنین ۶۳ قرار کارشناسی به همراه ۴۱ رای تعدیل صادره از طریق این پرونده‌های مالیاتی تشکیل شده است.

او بیان اینکه تکمیل سامانه املاک و اسکان و اتصال تمامی دستگاه‌ها میتواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار مسکن و برنامه ریزی بهتر در این بخش فراهم کند گفت: تکمیل این سامانه  بازار مسکن را به سمت رونق بیشتر هدایت می‌کند.

گفتنی است باید تمامی دستگاه‌ها به سامانه املاک واسکان متصل شوند تا از طریق آن زمینه برای شناسایی بهتر خانه‌های خالی وعرضه آنها به بازار مسکن فراهم شود.

 توجه به قانونی که در مجلس شورای اسلامی کشور برای تعیین مالیات برای خانه‌های خالی تعیین شد، سامانه‌ای به نام سامانه املاک و اسکان کشور راه اندازی شد تا مردم بتوانند اطلاعات مربوط به املاک و یا محلی که در آن سکونت دارند را در این سامانه ثبت کنند. سامانه ثبت املاک با نشانی اینترنتی amlak.mrud.ir برای عموم مردم قابل استفاده است و در حال حاضر برای ثبت اطلاعات املاک کل سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق قانون باید تمامی دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسکان متصل شوند که تا به امروز هنوز بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سازمان ثبت اسناد واملاک به این سامانه متصل نشده اند که از طریق آن بتوان بخشی زیادی از خانوار‌ها که هنوز اطلاعات خود را وارد سامانه نکرده اند اطلاع رسانی شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
آیا انسان نمی‌داند که خدا او را میبیند؟؟؟؟؟سلام لازم تمام ادارات دولتی تعطیل شوند . و کار ادارات دولتی الکترونیکی شود. تا از رشوه و رانت و جعل سند و پارتی بازی و کارهای غیرقانونی جلوگیری شود.دلیل دیگر برخورد بد با ارباب رجوع است.
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
مسکن فوق ارزان دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
اغلب خانه های خالی متعلق به بانک‌ها ست
آخرین اخبار