اداره حفاظت محیط زیست سبزوار به منظور ارتقای توان حل مشکلات محیط زیست و حیات وحش و نیز درمان گونه‌های جانوری آسیب‌دیده، با سازمان مردم‌نهاد زیست محیطی حکیم این شهرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در کنار سایر عوامل تهدیدکننده محیط زیست طبیعی، از عوامل مهم تهدیدکننده تنوع زیستی به شمار می‌آید.

او افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از توان علمی و تجربی و ایجاد هماهنگی و گسترش همکاری‌های آموزشی- پژوهشی و فعالیت‌های مرتبط با حوزه محیط زیست و حیات وحش، این تفاهم‌نامه بین این اداره و انجمن مردم‌نهاد مرکز همیاری تحقیقاتی و بازپروری حیات وحش حکیم امضا شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، طرفین نهایت تلاش خود را برای گسترش توان در حل مشکلات و معضلات محیط زیست و حیات وحش با تاکید بر موضوع درمان جانوران آسیب‌دیده، تیمار و رهاسازی انواع گونه‌های جانوری مصدوم، به کار خواهند گرفت.

بسملی بیان کرد؛ اجرای طرح‌های تحقیقاتی محیط زیستی با اولویت حفاظت از حیات وحش و مشارکت‌های مردمی با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، آموزش همگانی محیط زیست با هدف شناسایی افراد علاقه‌مند در حوزه مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت منابع انسانی و ایجاد رابطه تنگاتنگ و مؤثر با آنها، آموزش مواجهه با حیات وحش و بازتوانی حیوانات حیات وحش در قالب دوره‌های آموزشی و تور‌های آشنایی با حیات وحش را از مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

او ایجاد بستر ارتباطی مستمر بین دانشگاه حکیم سبزواری و اداره محیط زیست این شهرستان به منظور استفاده عملیاتی از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید مدرس شاخه محیط زیست را از دیگر سرفصل‌های تفاهمنامه مزبور عنوان کرد.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.