صفی خانی گفت: طی ۳ سال آینده و تا پایان سال‌های ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ کل ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

امیر صفی خانی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: در سال ۱۴۰۱، از یک هزار و ۹۵۵ دستگاه تاکسی زرد رنگ در اهواز، ۸۸ درصد ناوگان اهواز معادل یک هزار و ۷۰۰ دستگاه فرسوده و عمری بالاتر از ۱۰ سال داشتند.

او افزود: از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱، ۱۸۷ دستگاه از تاکسی‌های اهواز نوسازی شدند که دلیل اصلی طولانی شدن این فرآیند پرداخت نشدن تسهیلات بانکی قرض الحسنه به رانندگان بود.

آقای صفی‌خانی همیاری برخی نهاد‌ها برای نوسازی ناوگان تاکسی اهواز را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: برای اولین بار در کشور کمیته امداد خوزستان ۹۰ فقره تسهیلات در طی ۲ سال در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اهواز می‌گوید: همچنین برای اولین بار در کشور، توسط سازمان بهزیستی به ۱۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان سه میلیارد ریال وام قرض الحسنه تعلق گرفت و در نتیجه با همیاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی یکصد دستگاه تاکسی اهواز نوسازی شد.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان تاکسیرانی، اخذ مصوبه در شورای اسلامی شهر اهواز برای پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی به ۱۵۰ راننده بود که در نتیجه این اقدام، در سال گذشته بین شهرداری اهواز و بانک ملی خوزستان تفاهم نامه‌ای امضا و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به بهره گیری از منابع شهرداری برای اعطای کمک‌های بلاعوض به رانندگان تاکسی گفت: باوجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، هنوز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز پاسخ مناسبی از بانک‌های استان دریافت نشده است.

او گفت: نوسازی تاکسیرانی اهواز علاوه بر اشتغال‌زایی، نتایج بسیار مهم دیگری همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک را در پی دارد که نیازمند همکاری تمامی نهاد‌ها از جمله صنایع فعال در اهواز است.

امکان استفاده از خودرو‌های اروندی در ناوگان حمل و نقل شهری اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: استاندار خوزستان، پیشنهاد استفاده از امکانات منطقه آزاد اروند برای استفاده از خودرو‌های اروندی در ناوگان حمل و نقل اهواز را دادند.

صفی‌خانی گفت: هم اکنون تعدادی از خودرو‌های اروندی در اهواز، به ویژه در فرودگاه فعال هستند و سرمایه گذاران می‌توانند جهت ورود تاکسی از منطقه آزاد اروند پیشنهادات خود را ارائه کنند و همچنین ۵۰ دستگاه ون خریداری شده که اکنون ۱۶ دستگاه آن در مناطق کم برخوردار اهواز مشغول فعالیت هستند.

او تاکید کرد: تلاش داریم امسال یک‌هزار دستگاه تاکسی در اهواز نوسازی شود که در این مسیر نیازمند یاری بانک‌ها، نهاد‌های دولتی و صنایع هستیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز از هدفگذاری برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی به طور سالانه خبر داد و افزود: طی ۳ سال آینده و تا پایان سال‌های ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ کل ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
آیا شهردار اهواز و دیگر شهرداران استان خوزستان برای ورود خود وهاب برقی به استان همچون شهرهای بالا زیرساختها را آماده کرده اند و یا اقدام و فکری برای استفاده گسترده از خودروهای پاک تمام برقی در شهرهای استان تاکنون کرده اند
آخرین اخبار