حسن زیودار مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: با برنامه ریزیهای این اداره کل و همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی، در راستای عملیات نگهداری و تعمیرات مستمر خود، نسبت به برچیدن یک دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی، اجرای ۱۰۰ متر مکعب عملیات خاکی و همچنین مونتاژ و نصب یک دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتنی و راه اندازی علائم الکتریکی مربوطه اقدام نموده است.
او افزود: اجرای ۶۰ مترمکعب بالاست ریزی و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز، از جمله فعالیتهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه بوده است.
آقای زیوردار به مزایای استفاده از سوزن با تراورس بتنی اشاره کرد و یادآور شد: پایداری و استحکام بیشتر سوزن، افزایش ایمنی سیرقطارها، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر، راحتی سیر وسائل نقلیه، عمر طولانی و کاهش مصرف سوخت وسائل نقلیه به دلیل عدم نیاز به کاهش سرعت عبوری در هنگام رسیدن به سوزنها و... از جمله این مزایا است.
افمدیرکل راه آهن زاگرس اضافه کرد: پروژه نصب و جایگزینی سوزنهای سنگین با تراورس بتنی به جای سوزنهای سبک قدیمی با تراورس چوبی در ایستگاههای راه آهن زاگرس کماکان ادامه خواهد داشت.