رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا ۱۳ مردادماه به بیش از ۲۷۹ هزار و ۹۷۰ تن رسیده که ۲۵۱ هزار و ۷۸۰ تن توسط غله و ۲۸ هزار و ۱۹۰ تن توسط تعاون روستایی خریداری شده است.

اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ثبت خرید ۲۸۰ هزار تن گندم تا تاریخ ۱۳ مردادماه، افزایش ۳۱ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۳ هزار تن بود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن بذر نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان این‌که خرید تضمینی گندم در استان تا شهریورماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: تعداد ۱۳۰ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

فتحی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات و پرداختی‌های گندمکاران استان نیز اظهار کرد: مجموع بهای کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان تا به امروز ۴۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال است که هشت هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال آن پرداخت شده و ۴۰ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران است که به زودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون ۲۵۴ هزار هکتار شامل ۲۲۴ هزار هکتار گندم دیم و ۳۰ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است و ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌شود.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار