رئیس هیات جودو خراسان جنوبی گفت: نبود حامی مالی و علاقه‌مند نبودن بنگاه‌های اقتصادی استان به این موضوع از چالش‌های بزرگ هیات جودو در استان است که در این خصوص نیازمند نگاه و حمایت ویژه مسئولان هستیم.

تهوری گفت: علیرغم پیگیری‌های متعدد و طرح موضوع در جلسات مختلف، اما بنگاه‌ها چندان تمایلی به حمایت مالی ندارند از طرفی ورزشکاران استان با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها توان مالی تامین هزینه‌ها را ندارند.

وی اظهار کرد: یک جودوکار برای حضور در مسابقات ۲ دست لباس سفید و آبی باید به همراه داشته باشد که هزینه آن ۷۰ میلیون ریال است.

رئیس هیات جودو خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به وجود خراسان جنوبی در حاشیه کویر، دور بودن آن از مرکز و همچنین مشکلات حمل و نقل، هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات متعدد سنگین بوده و گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هزینه رفت و برگشت زمینی یک ورزشکار به تهران حداقل ۲۵ میلیون ریال است از طرفی نه تنها هزینه سفر هوایی زیاد است که با کمبود حمل و نقل هوایی نیز در استان مواجه‌ایم لذا امکان سفر از این طریق برای جودوکاران میسر نیست.

تهوری با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های هیات جودو گسترده است، عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی متعددی پیش رو داریم همچنین کلاس‌های داوری و مربی‌گری امسال به صورت اختصاصی برگزار می‌شود.

رئیس هیات جودو خراسان جنوبی تصریح کرد: کارگاه آموزشی کاتا و حضور در مسابقات بزرگسالان از دیگر فعالیت‌ها است که مجموع این اقدامات هزینه‌های زیادی در پی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه شمال شهر بیرجند و استعداد‌های بالقوه جوانان غیور و توانمند این منطقه انتظار داریم مسئولان حداقل برای رشته‌های انفرادی سالن‌های تخصصی کوچک در این منطقه پیش بینی کنند.

تهوری اظهار کرد: با توجه به جمعیت زیاد شمال شهر بیرجند، در تمامی دوران تصدی خود این موضوع را در جلسات متعدد نه تنها برای رشته جودو که تمامی رشته‌های انفرادی بیان و پیگیری کرده‌ایم، اما به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه هیات جودو در شهرستان‌های سرایان، نهبندان، قاینات، فردوس و بیرجند بسیار فعال و پویا است عنوان کرد: هیات جودو در حوزه بانوان و رشته‌های جودو و دفاع شخصی بسیار فعال بوده و شاهد مدال‌آوری جودوکاران هستیم.

رئیس هیات جودو خراسان جنوبی تاکید کرد: به دلیل نبود خوابگاه برای ورزشکاران در استان امکان برگزاری مسابقات ملی در استان میسر نیست و گاهی اوقات مجبور به استفاده از خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی هستیم.

وی ادامه داد: استان برای میزبانی هرگونه مسابقه ملی که اراده کند فدراسیون همکاری لازم را با ما دارد، اما نبود خوابگاه برای ورزشکاران در اکثر رشته‌ها سبب شده این امتیاز از استان ما سلب شود.

تهوری یادآور شد: بر اساس آخرین آمار سامانه فدراسیون جودو هزار و ۴۷۳ جودوکار و دفاع شخصی کار در سطح استان تحت پوشش این هیات هستند.

منبع:ایرنا

برچسب ها: هیات جودو ، ورزشکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.