رئیس جمعیت هلال احمر استان قم گفت: امسال در یک بخشی از طرح "مرهم زائر" فراخوانی به جهت تحویل دارو‌های اضافه به جمعیت هلال‌احمر داریم و طبق شیوه‌نامه پیش‌بینی شده این دارو‌ها را تفکیک می‌کنیم و در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهیم.

محمدرضا بهرامی ، با اشاره به طرح "مرهم زائر" گفت: طرح مرهم زائر از ۲ سال پیش در کشور انجام می‌شود. یک بانک تجهیزات پزشکی امانی در مجموعه استان داریم که از سال ۱۳۸۲ درحال ارائه خدمات است. وسایل کمکی مانند تخت، ویلچر، واکر و دستگاه‌های کمک تنفسی در این مجموعه موجود است.

بهرامی افزود: امسال در یک بخشی از طرح "مرهم زائر" فراخوانی به جهت تحویل دارو‌های اضافه به جمعیت هلال‌احمر داریم که هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند در این طرح با ما مشارکت داشته باشند. ما طبق شیوه‌نامه پیش‌بینی شده این دارو‌ها را تفکیک می‌کنیم و در اختیار زائران اربعین قرار می‌دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: همشهریان عزیز ممکن است یک مجموعه‌ای از وسایل ازجمله ویلچر، عصا، تخت و واکر را در منزل داشته باشند، کمااینکه می‌توانند این وسایل را به جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند، تا ما به صورت امانی در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهیم.

بهرامی در بیان گزارشی از خدمات جمعیت هلال‌احمر در سال جدید عنوان کرد: سازمان جمعیت هلال‌احمر متشکل از چند مجموعه معاونت اجرایی است که فعالیت عام‌المنفعه را دنبال می‌کند. یک معاونت در قالب آموزش و پژوهش است و ما در این زمینه به هیچ هرم سنی محدود نشده‌ایم. چه بسا این آموزش‌های ما از مهدکودک‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها و مساجد را نیز پوشش می‌دهد.

بهرامی تصریح کرد: این درخواست را از مردم عزیز داریم که در بحث آموزش‌های عمومی و خود امدادی به ما مراجعه کنند؛ زیرا جامعه ما به سمت پیری رفته است و در هر خانه یک کهنسال داریم. اگر این آموزش‌ها را بگیریم می‌توانیم حداقل‌ها را در زمینه‌ی تست قند، فشارخون و کنترل مصرف دارو را انجام دهیم.

او افزود: یکی از توصیه‌های ما به فرمانداران استان این بود که این آموزش‌ها را به بخشداران و دهیاران بگذارند و آنها به اهالی بخش‌ها و روستا‌ها انتقال دهند، تا ما در حوادث کمترین آسیب انسانی را داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم در تشریح آموزش‌های سازمان گفت: ازجمله آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر دوره‌های تکمیلی و تخصصی امداد است. دوره‌های تخصصی امداد شامل کوهستان، نجات در تصادفات جاده‌ای و نجات در سیلاب می‌شود. 

بهرامی گفت: باتوجه به اینکه مردم ما نوع دوست و فداکار هستند، در همین راستا شعار "در هر خانه یک امدادگر" را مدنظر داریم و علاوه بر سیاست خود امدادی، سیاست دیگر امدادی را نیز دنبال می‌کنیم. ما چند مرکز آموزشی در سطح استان داریم؛ خیابان ساحلی نبش کوچه ۱۷، خیابان باجک‌دو مرکز آموزش جوانان.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: مردم عزیز می‌توانند به مجموعه ۱۲۰ خانه هلال در استان قم، پایگا‌های بسیج، مدارس و ادارات و نهاد‌های دولتی مراجعه و ثبت‌نام کنند و آموزش‌های ما را فرا بگیرند. تا در بحث خود امدادی آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: مجموعه امداد و نجات و کار رهاسازی تصادفات جاده‌ای برعهده جمعیت هلال‌احمر است. ما تقسیم کار خوبی با همکاران دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس داشته‌ایم تا در زمان طلائی بتوانیم به مصدومان حوادث جاده‌ای برسیم.

بهرامی عنوان کرد: مجموعه جمعیت هلال‌احمر در محور‌های اصلی استان ۸ پایگاه ایجاد کرده است که تمام این پایگاه‌ها خیرساز هستند. در سال جدید تا به امروز همکاران ما مطابق آماری که از سامانه مرکز عملیات‌های فوریتی جمعیت هلال‌احمر داده‌اند، ۴۳۲ مورد حادثه به جمعیت هلال احمر اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: شماره تماس بین‌المللی ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر صورت رایگان ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم در زمینه‌ی حوادث، مشاوره و آموزش هستند. ما در مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر واقع در میدان سعیدی خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... را برای هم‌استانی‌های عزیز ارائه می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار