مسئول موکب در سامرا گفت: برای برپایی مواکب در ایام اربعین نیاز به حمایت بیشتری از سوی سازمان‌های مربوطه است تا کیفیت خدمات به زائران بهتر شود.

مصطفی اکبری، مسئول موکب امام رضا علیه‌السلام در آستان مقدس امامزاده سید محمد در سامرا بیان کرد: موکب ما با عنوان موکب امام رضا علیه‌السلام از سال ۹۳-۹۴ در حال فعالیت است و بازه زمانی خدماتی که موکب ما در آستان مقدس امامزاده سید محمد در سامرا به زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه می‌دهد از ۵ ماه صفر تا ۲۳ ماه صفر است که این خدمات شامل پذیرایی از عزیزان در قالب صبحانه، ناهار، شام، آب و شربت خنک و همچنین، نان از طریق پخت آن در نانوایی است که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت همه زائران امام حسین علیه السلام هستیم تا ان شاءالله لایق میزبانی این عزیزان در ایام اربعین حسینی باشیم. 

مسئول موکب امام رضا علیه‌السلام در آستان مقدس امامزاده سید محمد در سامرا تصریح کرد: تشکیل جلساتی که سازمان اوقاف و امور خیریه برای موکب‌داران اربعین حسینی تدارک دیده‌اند بسیار فرصت خوبی است و قدردان این موضوع هستیم چراکه از این طریق، هماهنگی موکب‌های سامرا و بلد فراهم می‌شود؛ بنابراین ما موکب‌داران نیاز به اهتمام و توجه ویژه برای برپایی موکب‌ها در ایام اربعین حسینی به منظور خدمات هرچه بهتر و بیشتر به زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را داریم. 

اکبری ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید برای حمایت از مواکب کشور تلاش کند تا عدالت رعایت شود تا جایی که پشتیبانی‌ها صرفاً محدود به موکب‌های خاصی نشود و دیگر موکب‌ها را هم، دربر بگیرد. زیرا موکب‌هایی مثل موکب ما خالصانه برای رضای الهی و حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به زائران این مسیر نورانی و معنوی خدمات ارائه می‌دهند.

او افزود: ما و موکب‌های امثال ما نیاز به توجه بیشتری دارند و این از طریق سازمانی مثل اوقاف و امور خیریه میسر خواهد شد.

موکب ما تحت عنوان موکب امام رضا علیه‌السلام که در سامرا مستقر هستیم متعلق به شهر اردبیل است که حدود ۱۰ سال می‌شود به خدمات‌رسانی به زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌پردازیم، اما کوچک‌ترین حمایت و ریالی را از سازمان‌ها به منظور راه‌اندازی موکب دریافت نکرده‌ایم. اما بهتر است پشتیبانی کنند تا بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم و عملکرد بهتری داشته باشیم و نه تنها زمان برپایی موکب ما بیشتر شده بلکه وسعت کیفیت خدماتمان بهتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار