معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: در حال حاضر ۹٦٫٦ درصد فاضلاب شهری در استان جمع‌آوری و ۷٦ درصد آن تصفیه می‌شود که رقم قابل توجهی است، اما باید به این میزان اکتفا نکرد و تلاش برای بهبود وضعیت ادامه داشته باشد.

مهدی رمضانی امروز در  دوشنبه شب در کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت، زنان وخانواده با دستورکارهای پیشگیری از تب دُنگی و وضعیت آب آشامیدنی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر قبل از احداث سد‌ها باید زیرساخت‌ها و طرح‌های مطالعات بالادستی آن انجام شود، گفت: در صورت آلودگی سد‌های فعلی، منابعی برای احداث سد‌های جدید وجود ندارد لذا باید درحوزه استانی تمهیداتی اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان  بر نقش اساسی دهیاری‌ها، امور روستایی و دستگاه‌های مربوطه در حوزه مدیریت پسماند و فاضلاب تاکید کرد و افزود: حلقه مفقوده ما در این حوزه عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی جامعه است و باید با برگزاری سمینار‌های تخصصی، تولید محتوای رسانه‌ای و تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی‌های لازم در جامعه انجام شود.

وی با تاکید بر برخورد بازدارنده با تخلفات و جرائم در حوزه پسماند و فاضلاب روستایی در استان، تصریح کرد: باید سایت‌ها و مکان‌های مسقفی به جمع‌آوری فضولات انسانی و حیوانی در روستا‌ها با فاصله اختصاص داده شود و در صورت تخلف و عدم استفاده از آنها در روستا‌ها، برخورد جدی صورت بگیرد.

معاون استاندار کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹٦٫٦ درصد فاضلاب شهری در استان جمع‌آوری و ۷٦ درصد آن تصفیه می‌شود که رقم قابل توجهی است، اما باید به این میزان اکتفا نکرد و تلاش برای بهبود وضعیت ادامه داشته باشد.

موردی از ابتلا به تب دنگی در کردستان مشاهده نشده است

رمضانی در بخش دیگر سخنان خود به دستورکار دوم جلسه در خصوص وضعیت بیماری تب دُنگی در استان کردستان اشاره و گفت: خوشبختانه تا به امروز موردی مبتلا به این بیماری در استان گزارش نشده و باید دستگاه‌های مربوطه نسبت به وظیفه تحصصی خود با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ باشند و پیرامون پیشگیری از شیوع بیماری تب دُنگی در استان، ورود جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه پشه آئدس در تایر‌ها و آب‌های راکد کوچک تخمگذاری می‌کند، افزود: باید محل نگهداری لاستیک‌ها و اموال تملیکی با کمک سازمان بازرسی استان مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

این مقام مسئول زباله‌زدایی و حفظ بهداشت محیطی توسط شهرداری‌های استان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به تردد خودرو‌های ترانزیتی به استان و همچنین زائرین اربعین باید اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی لازم در خصوص این بیماری به صورت گسترده از طریق رسانه‌های جمعی و تبلیغات محیطی، انجام شود.

رمضانی به بیماری‌های مشترک حیوان و دام اشاره کرد و افزود: بر‌اساس گفته مسئولان علوم‌پزشکی بیماری تب دُنگی فقط مختص به انسان است و از طریق دام منتقل نمی‌شود، اما از باب احتیاط دام‌پزشکی استان به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار