میرابراهیمی گفت: سازمان مدیریت پسماند قم محدوده‌ای را به‌عنوان انبار پردازش برای فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی راه‌اندازی می‌کند که امسال فاز نخست آن اجرایی می‌شود.

عبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم اظهار کرد: با مشارکت نهاد‌های استانی در نظر داریم بخشی از گاراژ‌های ضایعاتی را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم که این پروژه از سنوات قبل آغاز شده بود، اما، چون سال گذشته استقرار گاراژ‌ها را در سایت البرز پیش‌بینی کرده بودیم، این اقدام به‌خوبی انجام نشد.

 وی افزود: جلسات مؤثری در این راستا طی سال جاری برگزار و مقرر شد ۳۰ هکتار زمین با واگذاری مالکیت در اختیار شهرداری قرار دهند تا سازمان مدیریت پسماند آن را به‌عنوان انبار پردازش برای فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی راه‌اندازی کند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: سه نقطه برای استقرار گاراژ‌های ضایعاتی در نظر گرفته شده بود که نخست در جاده کوه سفید، دیگری مقابل سایت نخاله و سوم روبه‌روی سایت البرز بود که طی بازدید‌های انجام گرفته به احتمال زیاد مقابل سایت البرز با توجه به شرایط مناسب برای این استقرار در نظر گرفته می‌شود.

 میرابراهیمی گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف‌شده تا بتوان فاز نخست را دیوارکشی کرد و سپس به ایجاد شبکه معابر و قطعه گذاری پرداخت.

 وی با بیان اینکه فاز نخست استقرار گاراژ‌های ضایعاتی و فاز دوم ایجاد صنایع تبدیلی در محدوده سایت البرز است، تأکید کرد: این پروژه نگرانی‌های زیست‌محیطی، بهداشتی و امنیتی را به‌واسطه استقرار نامناسب و غیر ایمن از بین می‌برد و در کنار آن به‌واسطه فعالیت‌های مستمر می‌توان مدیریت منسجم‌تری در صنایع تبدیلی داشت.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تأکید کرد: گاراژ‌های ضایعاتی بیشتر در محدوده مناطق دو و شش و بخشی در منطقه پنج و به‌صورت محدود در منطقه هشت مستقر هستند که شناسایی و اخطار به آنها داده شده است و حدود ۳۲۰ واحد ضایعاتی در سطح شهر وجود دارد که بخش عمده در محور جعفریه هستند و نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی بسیار زیادی دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
درامد ضایعاتی ها عالیه
آخرین اخبار