میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برای میزبانی مناسب از زائران اربعین امکانات خود را بسیج کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از بسیج کامل خانواده بزرگ این اداره کل برای میزبانی مناسب از زائران اربعین خبر داد و گفت:  تردد زئران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر برای سومین سال متوالی یک افتخار و فرصت ویژه برای استان بوده و در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، استان در حیطه وظایف خود سعی می‌کند با آمادگی کامل پذیرای زائران حسینی باشد. 

مرتضی صفری اظهار کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بوده و برای این منظور نیز چندین بازارچه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد زائران به‌ویژه در شهر‌های جنوبی استان باید با جدیت پیگیری شود و برای این منظور سرویس‌های بهداشتی سیار در مسیر راه‌اندازی می‌شود.

صفری گفت: برای ارائه خدمات اسکان به زائران اربعین نیز باید تدارک ویژه‌ای اندیشیده و در صورت فراهم بودن شرایط موکب‌های اسکان در پارک‌ها و ... راه اندازی شود و نیز با هماهنگی با واحد‌های اقامتی سطح استان تخفیف ویژه برای این ایام در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از راهنمایان گردشگری در ایام اربعین در مبادی ورودی و خروجی پرتردد شهر‌های در مسیر اربعین به‌ویژه مرز تمرچین در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.