استاد سید حسین اعظم واقفی نویسنده مشهور نطنزی درگذشت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز  گفت: استاد حسین اعظم واقفی نویسنده مشهور نطنزی در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

حسین یزدان مهرافزود: این استاد سال‌ها در خصوص موضوع میراث‌فرهنگی شهرستان نطنز تلاش کرد و کتاب گران‌بهای میراث‌فرهنگی نطنز را در هفت جلد و در انجمن مفاخر فرهنگی به چاپ رساند که کتابش امروز به‌عنوان مرجع پایان‌نامه دانشجویان استفاده می‌شود.


او گفت:  استاد واقفی متولد ۱۳۱۵ کوی افوشته نطنز و نویسنده ۷ جلد کتاب در زمینه آثار تاریخی، آداب، سنت‌ها و مشاهیر نطنز است که تحت عنوان میراث‌فرهنگی نطنز توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چاپ و منتشر شده است.


سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز گفت: از آثار دیگر وی خاطرات سفر حج، حرکت کاروان نور از مکه به کربلا و از کربلا تا ابدیت و همچنین در گذرگاه زندگی است.


وی گفت: باتوجه‌به اقدامات شایسته و حدود نیم‌قرن تلاش سید حسین اعظم واقفی در شناساندن و معرفی شهرستان نطنز اعم از شهر و روستا‌های تابعه و معرفی آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان به کشور در سال ۹۷ با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات وی تحت عنوان همایش میراث اعظم قدردانی شد.

برچسب ها: درگذشت ، نویسنده ، نطنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روحش شاد و یادش گرامی استاد دلسوز نطنز