رئیس هیات اسکیت چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل پیست روکش‌دار اسکیت در فرخشهر به بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وحید ضیایی با اشاره به اینکه عملیات ساخت دومین پیست روکش‌دار کشور در فرخشهر از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شد، اظهار داشت: پیست روکش‌دار اسکیت استان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در فرخشهر در دست ساخت است و برای تکمیل روکش پیست و سکوی تماشاچی به این اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای احداث این پیست از محل اعتبارات شهرداری فرخشهر، اداره کل ورزش و جوانان، خیرین ورزشی و هیات و فدراسیون اسکیت اعتبار هزینه شده است.

ضیایی با اشاره به اینکه این پیست تنها پیست اسکیت است که بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی در حال ساخت است، گفت: با راه‌اندازی این پیست زمینه برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته اسکیت در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

رئیس هیات اسکیت استان یادآور شد: هم‌اکنون یک‌هزار ورزشکار در رشته اسکیت در سطح استان به صورت حرفه‌ای و آماتور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۷۰۰ ورزشکار ساماندهی شدند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: ورزشکاران این رشته تاکنون در پیست‌های ورزشی که مختص این رشته نبود تمرین می‌کردند و راه‌اندازی این پیست زمینه برای تمرین حرفه‌ای ورزشکاران اسکیت را فراهم می‌شود.

به گفته ضیایی، بیشترین استقبال از رشته اسکیت در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فرخشهر و سامان است.

وی افزود: هم اکنون سه نفر از ورزشکاران این رشته امید بهزادی به عنوان کاپیتان تیم ملی، اسما شریف یلمه و زهرا برجیان در اردوی تیم ملی حضور دارند تا برای اعزام به مسابقات جهانی آماده شوند.

ضیایی بیان داشت: پیست اسیکت فرخشهر در ضلع جنوبی بوستان سرچشمه فرخشهر در حال ساخت است در ۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی ادامه داد: امید بهزادی از این استان پارسال در مسابقات آسیایی همراه تیم ملی ایران حضور داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.