نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۸۵ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در استان محقق شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۴۷ تن گندم خرید تضمینی شده است که  از این میزان یک میلیون و ۹ هزار و ۵۹۹ هزار تن در سامانه ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۱۲ هزار و ۲۴۱ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و تاکنون ۸۵ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در استان محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان بیجار با ۲۶۰ هزار و ۳۴۶ تن، دهگلان با ۱۷۲ هزار و ۹۶۸ تن، قروه با ۱۷۲ هزار و ۶۱۹ تن، سقز با ۱۵۶ هزار  و ۱۲۷ تن بیشترین میزان خرید را ثبت کرده اند.

صالحی  یاد آور شد: امسال ۲۵۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به استان‌های تهران، البرز، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

امسال ۸۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار