مرحله نخست نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۰ مگاوات در درح شهرستان سربیشه خراسان جنوبی با مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همزمان با قرار گرفتن در دوره اوج مصرف برق و برای کمک به تقویت شبکه سراسری، فاز نخست نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۰ مگاوات شامل ۴ توربین ۲ و نیم مگاواتی در مساحت ۵۲۰ هکتار با مجموع سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد تومان در بخش نیروگاهی توسط بخش خصوصی در منطقه درح شهرستان سربیشه خراسان جنوبی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر ۲۵ میلیون کیلووات ساعت خواهد بود که در فصل پیک مصرف برق، کمک بسیاری به تقویت شبکه برق این استان خواهد کرد. 

مقدمات اجرایی احداث این نیروگاه از سال ۱۳۹۹ آغاز و ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید.

 در دوره احداث این نیروگاه به طور میانگین روزانه ۷۰ نفر مشغول به کار بوده و در دوره بهره برداری حداقل برای ۲۰ نفر نیروی کار در محل نیروگاه فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

هم اکنون ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده در کشور بیش از ۱۲۴۱ مگاوات است که ظرفیت نیروگاه‌های بادی منصوبه با بیش از ۳۷۶ مگاوات، سهمی معادل ۳۰ درصد از ظرفیت کل را به خود اختصاص داده است.

یکی از مهمترین منابع انرژی تجدیدپذیر که نقش ویژه‌ای در توسعه ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تجدیدپذیر کشور دارد، تولید برق از انرژی باد است که سهم ۳۰۰۰ مگاواتی از برنامه توسعه را به خود اختصاص داده و در این راستا مناقصه عمومی ساخت نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ١٩٧٠ مگاوات در ساتبا با استقبال بسیار سرمایه گذاران برگزار و از ٣٤ ساختگاه در نظر گرفته شده برای مناقصه، سرمایه‌گذاران منتخب ١۵٧٠ مگاوات نیروگاه بادی در ٢٦ ساختگاه در چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان و قزوین مشخص شدند و سرمایه‌گذاران برای ٨ ساختگاه باقی‌مانده به ظرفیت ٤٠٠ مگاوات با برگزاری مناقصه در مراحل بعدی مشخص خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.