فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تردد ۸۰۰ هزار زائر اربعین در سال گذشته از مرز خسروی، گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بخش قابل توجهی از زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد خود انتخاب کرده اند نیز از استان کرمانشاه عبور خواهند کرد که با احتساب این دسته از زائران، پلیس کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون زائر خدمات رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۴۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه محل تردد زائران اربعین خواهد بود، گفت: برای کنترل این محور‌ها بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور به صورت شبانه روزی حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ۱۰۰ دوربین هوشمندی که در محور‌ها تردد خودرو‌ها را رصد می‌کنند، در طول محور‌های مواصلاتی، از پایش پهبادی که تصاویر ضبط شده را به طور مستقیم به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.

حاجیان یادآور شد: این اقدام در راستای عمل به دستورات فرماندهی کل فراجا مبنی بر هوشمندسازی تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آن‌ها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت‌ها به کمتر از پنج ثانیه خواهد رسید.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: در همین راستا پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین کرده که یکی از آن‌ها شهرستان گیلانغرب است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، امنیت شهرستان گیلانغرب را مطلوب و این دیار را از امن‌ترین شهر‌های استان معرفی کرد و گفت: فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان شبانه روز پای کار بوده اند تا امنیت فعلی حاصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.