شاید بد نباشد در طی یک گزارش به سابقه حضور وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در دولت‌های گذشته نگاهی بیاندازیم.

روز گذشته با معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم تا حدودی سوابق این افراد مشخص شده است، اما شاید بد نباشد در طی یک گزارش به سابقه حضور این افراد در دولت‌های گذشته نیز نگاهی بیاندازیم.

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

 یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در شهریور ۱۴۰۰ بود؛ در آن زمان حسین باغگلی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه رای لازم را برای حضور در دولت سیزدهم از مجلس کسب نکرد و محسن حاجی میرزایی وزیر وقت آموزش و پرورش از مسئولیت خود استعفا کرد تا رئیس‌جمهور جدید بنا بر برنامه‌ها و مصالح خود سرپرست این وزارتخانه را تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی بعدی انتخاب کند.

ستار هاشمی؛ وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود.

 حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات

وی در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با تعداد ۲۲۲ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات رأی اعتماد گرفت.

 عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزیر پیشنهادی اقتصاد به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. همچنین از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان هجدهمین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و مدت خیلی کوتاهی سفیر ایران در چین بود.

 عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه

وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ یعنی در دولت حسن روحانی سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت. او همچنین از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بوده که در وین حضور داشته است. وی در سال ۱۳۹۲ برای یک دوره ۴ ماهه در دولت دهم سرپرست سخنگوی وزارت امور خارجه بود و از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ نیز سمت معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه را برعهده داشت.

 احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی بوده است.

 امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری

«امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری دولت سیزدهم بوده است.

حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، قائم مقام معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم و مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم دولت یازدهم بخشی از سوابق دولتی حسین سیمایی صراف است.

سیدعباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفا وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و به این ترتیب در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

سیدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس‌جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

 عباس علی آبادی؛ وزارت نیرو

علی‌آبادی از سال ۱۴۰۲ به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم مشغول به کار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
بنده به عنوان معلم از انتخاب فرد امنیتی برای وزارت آموزش و پرورش به شدت ناراحتم مگه آدم باسواد تو زمینه تربیت و آموزش قحطی هست؟
هرجایی امنیتی باشه آموزش و پرورش دیگه درست نیست، اینجا محل پرورش و تعامل و مهربانی نسبت به بچه هست
آخرین اخبار