كيوي به علت خواص بالا و ميزان كم قند در آن بهترين ميوه زمستاني توصيه شده براي افراد داراي اضافه وزن و ديابتي ها به شمار مي آيد.

دکتر احمدرضا درستي، متخصص تغذيه به خبرنگار سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در کيوي که از مقدار کمي فروکتوز و گلوکز تشکيل شده به آرامي در بدن متابوليز مي‌شود؛ بنابراين براي افراد داراي اضافه وزن و ديابتي نيز مفيد است. همچنين فيبر و املاح اين ميوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شاياني مي‌کند و تامين کننده بخشي از فيبر مورد نياز بدن است.

وي با بيان اينكه کيوي از جمله ميوه‌هايي است که انرژي کمي دارد؛ به طوري که در 200 گرم از آن تنها 100 کيلو کالري انرژي يافت مي‌شود و به همين دليل مي‌توان در رژيم‌هاي کم کالري از آن استفاده کرد افزود: همچنين کيوي از ويتامين C بالايي برخوردار است و مي‌تواند تمام ويتامين مورد نياز بدن و حتي بيشتر از آن را تامين کند به علاوه پتاسيم موجود در اين ميوه نيز نسبتا بالا است و حدود يک چهارم پتاسيم مورد نياز بدن را داراست.

درستي تاکيد کرد: براي تامين پروتئين موردنياز بدن نمي‌توان به کيوي اکتفا کرد يا آن را تامين کننده بخشي از پروتئين مورد نياز داشت؛ چرا که ميزان پروتئين در اين ميوه ناچيز بوده و تنها حدود يک درصد از آن است.

متخصصان غذایی بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده، بی حالی؛ خستگی، سرفه های شدید و زکام که در وجود باکتریها بروز می کند، مصرف 150 میلی گرم ویتامین C كه در ميوه كيوي يافت مي شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نيز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می کند./ط2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.