وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پل سه طبقه و ترکیبی شهرستان«سرعین»در استان اردبیل، ظرفیت جدیدی برای ورود و جذب گردشگران و مسافران به این منطقه است.

سید عزت الله ضرغامی در آئین افتتاح پل ترکیبی و ۲ هتل در شهرستان سرعین اظهار کرد: پل ترکیبی سرعین به لحاظ طول، ارتفاع و موقعیت کوهستانی و طبیعی از جاذبه‌ای خاص برخوردار است و نقطه عطفی در حوزه گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شود.

 او افزود: پل سه طبقه سرعین فرصت گردشگری جدیدی برای استان اردبیل ایجاد خواهد کرد همانطور که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در سال میلادی گذشته چنان فرصتی را فراهم کرد که هنوز هم ثمرات آن ادامه دارد.

 او ادامه داد: تصاویر پل ترکیبی سرعین، جهانی خواهد شد و برای احداث این زیرساخت گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای مراحل توسعه محیطی و مراکز اقامتی آن هزینه خواهد شد.

 ضرغامی گفت: با توجه به رونق پل، طراحی جدیدی برای این منطقه و روستا‌های آن نیاز است تا گنجایش حضور گردشگران را داشته باشند و به تدریج چهره روستا‌های اطراف این پل گردشگرپذیر تغییر خواهد یافت.

 او با اشاره به سهم سازمان اوقاف و امور خیریه در احداث پل، اظهار کرد: تطبیق نیات واقفان با نیاز‌های روز جامعه، ابتکار عمل خوب سازمان اوقاف و امور خیریه است و این نگاه در واقع مبتنی بر اجتهاد دینی ماست و یکی از نیاز‌های امروز جامعه، شاد کردن مردم است و در حوزه گردشگری نیز باید طرح‌های لازم اجرا شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مردمی که سال‌ها از خودگذشتگی کرده و سختی‌ها کشیده اند، مستحق شادی و نشاط هستند و باید شرایط نشاط آنها فراهم شود و استان اردبیل و شهرستان سرعین، از این نظر ظرفیت‌های لازم را دارند.

 ضرغامی افزود: ظرفیت سرعین در حوزه گردشگری و اقامت مسافران به اندازه‌ای است که به طور معمول بعد از مشهد مطرح می‌شود و زیرساخت‌های اقامت و اسکان، از ضروریات و اولویت‌های صنعت گردشگری است و باید توسعه یابد.

 او با اشاره به نقش پل در ارتباط دادن به اراضی دور و نزدیک، تصریح کرد: امروز هم به پل‌های فیزیکی برای ربط دادن زمین‌ها و دامنه‌ها به هم نیاز داریم و هم به پل‌هایی برای پیوند قلب‌ها نیازمند هستیم.

 او ادامه داد: به مردمانی نیاز داریم که بین دل‌ها پل بزنند و به ترویج مودت و مهر بپردازند و فراموش نکنیم ما یک مجموعه و مردم یک کشور به نام ایران هستیم و مردم داخل و خارج نداریم و ایرانیان خارج از کشور نیز هم میهنان عزیز ما هستند.

او گفت: باید با هم و کنار هم باشیم و شهید رئیسی نیز چنین نگاه مثبتی به ایرانیان خارج از کشور داشت و باید از این پل سرعین، الگو بگیریم و برای پیوند دل‌ها پل‌های محبت بسازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.