رئیس‌جمهور گفت: مطابق همه موازین و مقررات بین‌المللی، حق دفاع و پاسخ به متجاوز برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته محفوظ است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به تماس تلفنی کاردینال «پیترو پارولین» نخست‌وزیر واتیکان، با قدردانی از مواضع واتیکان در حمایت از استقرار صلح و ثبات و امنیت در جهان، نقش‌آفرینی فعال‌تر واتیکان برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، رفع محاصره این منطقه و امدادرسانی به مردم از طریق رایزنی با مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری را خواستار شد.

رئیس جمهور نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه، ترور‌های بزدلانه در کشور‌های منطقه و حمله به بیمارستان‌ها و مدرسه محل سکان آوارگان را گوشه‌ای از جنایات جنگی صهیونیست‌ها دانست و افزود: در کمال ناباوری و تاسف با وجود گذشت ۱۰ ماه، نه تنها انتظارات ملت‌ها برای وادار کردن این رژیم به توقف جنایت و آدمکشی بی‌سابقه در غزه بی‌پاسخ مانده، بلکه آمریکا و برخی کشور‌های غربی با حمایت و پشتیبانی و سازمان‌های بین‌المللی با سکوت و انفعال خود، رژیم صهیونیستی را در ارتکاب این جنایت، نسل‌کشی و ترور ترغیب نیز کرده‌اند.

پزشکیان با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در بیزاری و پرهیز از جنگ و خونریزی و ارتقای صلح و امنیت جهانی، اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین اقدام جنایتکارانه این رژیم در ترور میهمان کشورمان را برخلاف همه اصول انسانی و قانونی دانست و تصریح کرد: مطابق همه موازین و مقررات بین‌المللی، حق دفاع و پاسخ به متجاوز برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته محفوظ است.

کاردینال «پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابلاغ پیام تبریک پاپ فرانسیس به آقای پزشکیان در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و تقدیر از مواضع اصولی رئیس جمهور در تعامل سازنده با جهان و تاکید بر حفظ و ارتقای صلح و ثبات جهانی، افزود: واتیکان ضمن ابراز علاقمندی برای گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو دولت، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسیر ارتقای تعامل، هم‌افزایی و همگرایی میان کشور‌های منطقه و جهان حمایت می‌کند.

نخست‌وزیر واتیکان همچنین بر ضرورت توقف فوری کشتار غیرنظامیان در غزه و برقراری فوری آتش‌بس در این منطقه به عنوان موضع اصلی دولتش تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
همشون مزدور صهیونیستها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
نخست وزیر واتیکان غلط کرده که از ایران بخواهد که جواب جنایات صهیونیست ها را ندهد این همه دانشمند ایرانی را ترور کردن وسینه خودشان را جلو دادن وگفتن خوب کاری کردیم و باز ترور می کنیم
این نخست وزیر واتیکان وپاپ فرانسیس نجس کجا بودن وهستند که کشتار مردم مظلوم وبی گناه فلسطین را نمی بینند که بیش از هفتاد سال است که بدلیل مسلمان بودنشان سلاخی می شوند
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : بله عقل خرد می گوید این حق را نگهدارید و بجا و در زمان مناسبش ازش استفاده کنید به گونه ایی که در دام باتلاق صهیونیستی نتانیاهو نیافتید و کشور ملت نظام اسلامی را دوچار یک جنگ سخت طولانی بزن بزن فرسایشی خسته کننده ضعیف کننده پر هزینه سنگین خسارات جانی مالی غیر قابل جبران نکنید والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
پزشکیان خیلی زود نشون داد که هیچ کاری نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
احسنت
Finland
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
کمک کنید؟
اوضاع دانشگاه علوم پزشکی قزوین خیلی خیلی آشفته است‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
آقای رییس جمهور با سلام
فکر نمیکنید با برگزاری یک مصاحبه تلویزیونی و صحبت با مردم عزیز کشورمان ضمن احترام به همه ی آنها تمامی این حواشی بوجود آمده را جمع کنید( شایعاتی از قبیل نحوه انتخاب وزرای پیشنهادی و انصراف آقای ظریف و غیره)
Germany
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
اوضاع در دانشگاه علوم پزشکی قزوین بسیار آشفته است.
آخرین اخبار