رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۶ هزار و ۳۰۸ دز واکسن پنوموکوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می‌شود که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها نظیر مننژیت، پنومونی، اوتیت، سینوزیت، کوتژکتویت، پریکاردیت، سپتی سمی و … را موجب می‌شود و واکسیناسیون پنوموکوک بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

او با بیان اینکه پنومونی پنوموکوک یکی از شایع‌ترین علل عفونت تنفسی و علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان است افزود: کودکانی که به انواع شدید بیماری‌های پنوموکوک دچار می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند و یا به عوارضی مانند فلج دائمی، ناشنوایی و آسیب‌های مغزی دچار می‌شوند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری، کاسته خواهد شد.

نهبندانی بیان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری، واکسیناسیون پنوموکوک در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با ۱۷ دانشگاه دیگر کشور در سه نوبت در سنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.