رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فرآورد‌های خام دامی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فرآورد‌های خام دامی در کرمان انجام شده که در این مدت برخورد لازم با موارد غیر بهداشتی انجام و تذکرات بهداشتی داده شد است.

محمود زین الدینی گفت: طی آن در چندین مرحله مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی ضبط و معدوم شد.


وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دامپزشکی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی برای تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی و تشدید نظارت‌های لازم بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی می‌باشد تا با نظارت بهداشتی و شرعی زمینه حفظ سلامت مردم و جامعه فراهم شود.


زین الدینی تصریح کرد: نظارت‌های دامپزشکی کرمان با جدیت و فعالیت هر چه بیشتر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی برای تحقق سلامت و ایمنی مواد غذایی ادامه دارد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان و فعالیت بیش از ۱۰۰۰ واحد تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خامی دامی و همچنین اهمیت تضمین سلامت سفره غذایی افراد جامعه گفت: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است و تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان که شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های بسته بندی، سردخانه‌های نگهداری، مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها و تالار‌ها مشمول بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارند.


زین الدینی افزود: تامین گوشت سفید و قرمز و سایر فرآورده‌های خام دامی از مراکز غیر مجاز و فاقد هویت بهداشتی، عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده، عرضه و فروش گوشت بسته بندی تاریخ منقضی، عدم رعایت زنجیره سرد در حمل و جابجایی فرآورده‌های خام دامی، نگهداری همزمان گوشت قرمز، سفید و تخم مرغ در یک یخچال، گوشت بسته بندی شده فاقد برچسپ یا مخدوش شده مواردی از تخلفات مهم بهداشتی می‌باشد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان ضمن تاکید بر لزوم تهیه فراورده‌های خام دامی از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی، از شهروندان درخواست کرد هر گونه تخلفات بهداشتی را به شبکه دامپزشکی شهرستان با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ و یا سامانه مردمی ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد قانونی در این زمینه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار