مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت که این صندوق از سال ۹۵ تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در نشست خبری در رابطه با عملکرد صندوق گفت: در صندوق استقرار ۲۷ سرویس و سامانه از جمله سرویس استعلام مددجویان، اعتبارسنجی، چاپار، اصالت سنجی سوء پیشینه، اصالت انحصار وراثت، اصالت اسناد رسمی، اصالت سنجی اوراق بیمارستانی و ... را پیگیری کردیم و سرویس ظرفیت وسایل نقلیه، سرویس اعتبار گواهینامه هم در حال پیاده سازی است.

او در ادامه گفت: مجموعا از سال ۹۵ تا ۱۴۰۲ حدود ۲۱۳.۱۴۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است و تنها مبلغ ۲۲.۹۷۴ میلیارد ریال پرداخت خسارت برای ۱۰۸۲۱ وضعیت متواری داشتیم. از سال ۹۵ تاکنون صندوق ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که از میزان بیش از ۱۲ همت غیر قابل بازیافت است. همکاران من تاکنون ۱۶ هزار دادخواست ثبت کرده اند و بواسطه صندوق در هشت سال گذشته ۶۰ هزار نفر زندان نرفتند.

قمصریان می‌گوید: سال گذشته ۴۳۲ میلیارد تومان بازیافت صندوق داشته است همچنین با پیگیری صندوق و ابلاغ داستان کل کشور روند پلاک گذاری موتور سیکلت‌های صفر کیلومتر فاقد بیمه شخص ثالت متوقف شد.

او گفت: ۹۳۸ هزار وسیله نفت گاز سوز وجود دارد که در راستای ماده ۴۸ بیش از ۵۵ هزار کارت سوخت غیر فعال شد و بیش از ۳۲ هزار وسیله اقدام به تهیه شخص ثالت کردند و بیش از ۲۳ هزار وسیله وارد لیست خاکستری شد. ما حدود ۴ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث داریم.

قمصریان می‌گوید: از ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به اتباع که اکثرا غیر مجاز هستند پرداخت شده است.

او در رابطه با بیمه قطار‌ها هم اظهار کرد: ماه گذشته بیمه مرکزی به شرکت‌ها نامه‌ای زد مبنی بر این که هیچ بیمه‌نامه‌ای به غیر از شخص ثالث نباید. برای بحث وسایل نقلیه ریلی صادر شود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار