مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از حضور افراد تاثیرگذار دارای معلولیت مازندران در مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید در مازندران، خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که این مسابقه در قالب جشنواره منطقه‌ای بین استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و تهران برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره توسط فدراسیون گردشگری خوراک و انجمن فرهنگی ورزشی معلولین برنامه‌ریزی شده است.

او دسترسی افراد دارای معلولیت در صنعت گردشگری، ترویج غذا‌های سنتی و فرهنگ خوراک بومی، کمک به اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در گردشگری خوراک و تشویق استفاده از غذا‌های بومی سالم و ارگانیک برای پیشگیری از نارسایی‌های جسمی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

ایزدی با اشاره به حضور ۱۴ شرکت‌کننده در این جشنواره، گفت: از هر دو گروه نابینایان و معلولان جسمی حرکتی یک شرکت‌کننده به دوره بعدی مسابقات راه یافت.

او افزود:. مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید به صورت استانی به ترتیب در تاریخ ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان هر یک از استان‌ها در مسابقه نهایی که ۲۶شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار