عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان از رونمایی اولین اپلیکیشن دارویی در کشور خبر داد.

علی رزازان عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان، گفت: یکی از موضوعات اخیر در حوزه سلامت در ایران بحث حکمرانی سلامت است و تمام تلاش کادر پزشکی در راستای حفظ سلامت مردم است که این مطابق با شعار WHO است. بنابراین، شعار کنگره امسال را در رابطه با نقش داروسازی و داروسازان در حکمرانی سلامت انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از ارکان کادر پزشکی داروسازان هستند که در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که یکی از این بخش‌ها؛ بخش تحقیق و توسعه می‌باشد که کمک شایانی در راستای کشف دارو‌های جدید و توسعه دارو‌هایی که وجود دارد انجام می‌دهند.

رزازان تاکید کرد: یک بخش دیگر داروسازان در حوزه تولید دارو فعال هستند و آنهایی که در بخش کنترل و تنظیم کیفیت دارو‌ها فعالیت دارند و داروسازان که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و حلقه آخر داروسازانی که در داروخانه‌ها مشغول فعالیت هستند؛ همه و همه کمک شایانی در نظام سلامت کشور دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت داروسازی ما در داروخانه‌ها مشغول کار هستند که ارتباط مستقیمی با خود مردم دارند و یکی از اعضای کادر پزشکی هستند که به راحتی در دسترس مردم هستند؛ بنابراین آموزش به این افراد برای ما جز اولویت‌ها است و بایستی اطلاعات ما همیشه به روز باشد، پس در حکمرانی سلامت، داروسازی و داروسازان نقش پررنگ و حائز اهمیتی می‌باشد.

این داروساز ادامه داد: کوچک‌ترین خللی در هر کدام از حلقه‌های داروسازی باعث می‌شود در نهایت یک کمبود دارویی ایجاد شود و آن کمبود دارویی روی درمان تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد ضرر و زیان برای بیماران می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار