محمدپور گفت: سامانه املاک و اسکان به‌دلیل عدم همکاری دستگاه‌های مختلف تکمیل نشده و وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی باید این سامانه را تکمیل کند.

هادی محمدپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت تکمیل سامانه املاک و اسکان در دولت چهاردهم گفت: قدرت نظارتی مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است لذا مجلس در همین راستا برای کنترل وضعیت بازار خانه‌های خالی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را مصوب و دستگاه‌ها را ملزم کرد که اطلاعات این خانه‌ها را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در موضوع اجرای سامانه املاک و اسکان با چالش‌های جدی مواجه شده‌ایم که نتیجه عدم همکاری ارگان‌های مسئول برای بارگذاری اطلاعات در این سامانه است و مجلس در این مرحله باید از ابزار‌های نظارتی خود استفاده کند تا این سامانه را به سرانجام برسد.

نماینده مردم گناباد در مجلس اظهار کرد: قاعدتاً دستگاه‌های مرتبط مثل سازمان ثبت احوال، وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی باید به وظایف قانونی خود برای اجرای این قانون عمل می‌کردند که متاسفانه در این حوزه کم‌کاری شده و دولت باید اجرای این قانون را جدی می‌گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت باید دلایل عدم اجرای کامل سامانه املاک و اسکان را به مجلس اعلام کند. در برنامه هفتم یکی از موضوعاتی که دولت نگاه ویژه‌ای به آن داشته بحث اخذ مالیات، بهسازی و نوسازی راه‌های اخذ مالیات بوده است.

وی بیان کرد: اگرچه ما اعتقادی نداریم که دولت باید مخارج خود را از محل مالیات تامین کند، اما مسئله‌ای که وجود دارد نظم مالی را باید در نظام اقتصادی خود داشته باشیم، بنابراین اگر دولت به هر دلیلی نتواند سامانه و اسکان را تکمیل کند باید دلایل خود را طی شش ماه تا یک سال به کمیسیون اقتصادی اعلام کند و اگر هم مشکلی در روند اجرای این قانون وجود نداشته وزیر راه و شهرسازی که به مجلس معرفی شده باید اجرای کامل سامانه املاک و اسکان را در دستورکار خود قرار دهد و حداقل تا یک سال آینده این قانون را وارد فاز اجرایی کند.

محمدپور تصریح کرد: قطعاً مجلس از وزیر راه و شهرسازی خواهد خواست که اجرای قانون و تکمیل سامانه املاک و اسکان را در اولویت‌های خود قرار دهد، چون چیزی که به قانون تبدیل شده بایستی اجرایی شود و وزیر مربوطه باید به همه قوانین موجود در کشور پاسخگو باشد و قدرت اجرای آن را نیز داشته باشد لذا مجلس نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
وزیره منظورته?
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۴:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
حلا صبرت باشه وزیر بیاد سرکار بهش میگیم سامانه املاک و اسکان را تکمیل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
به پیر به پیغمبر وزارت راه و مسکن و شهرسازی باید جدا باشند،اصلی ترین وظایف وزارت راه به سازمانهای تخصصی بنادر و دریانوردی، راه آهن،هواپیمایی و آب و خاک مرتبط است نه ساخت و ساز مسکن، بنابر این فردی مسلط به این امور باید سکاندار باشد و وزیر پیشنهادی با توجه به تخصص به امور مسکن بپردازد
Finland
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
بزرگواران خواهشمند است به اختلاسهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین رسیدگی گردد
جمعی از پرسنل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
بابا دنبال اصلاح معیشت مردم باشین از وضع قوانین عصر حجری و غیر قابل اجرا دوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
به نام خدا. سلام . عموی من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی است. صبح تا شب کار می‌کنه . ولی شکم زن و بچه اش سیر نمیشه .و شب تا صبح دست فروشی می‌کنه . سن عموی من 80ساله است . دایی من هزارتا ماشین کلاهبرداری کرده . هزارتا کارت سوخت کلاهبرداری کرده .من گاری هم ندارم . بعضی ها با جعل سند الکترونیک فرارمالیاتی زیاد میکنند. ??
آخرین اخبار