پاک طینت گفت: مشترکان اگر در ساعات اوج مصرف مدیریت داشته باشند، علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق و نفع همگانی از این مزیت، می‌توانند در هزینه خانوار هم تأثیر به‌سزایی داشته باشند.

پاک‌طینت، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: این روزها پویش «با انرژی» و مشارکت مردمی برای بهینه‌سازی مصرف برق راه‌اندازی شده و یکی از اقدامات مهم در این راستا استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت اوج مصرف است؛ ساعت‌هایی که می‌توان آن را مدت دریافت حداکثر میزان انرژی الکتریکی از نیروگاه‌ها تعریف کرد.

وی افزود: معمولاً میزان مصرف مشترکان برق در تمام ساعات شبانه‌روز یکنواخت است و در بعضی ساعات بیشتر و در ساعات دیگر کمتر و اغلب بیشترین مصرف در ساعات اولیه شب به‌خصوص در فصل تابستان اتفاق می‌افتد که اصطلاحاً ساعت‌های اوج بار نامیده می‌شود و دلیل این افزایش مصرف وارد مدار شدن وسایل روشنایی و سایر وسایل برقی خانگی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: در اوقات دیگر مانند نیمه‌شب به دلیل خاموش شدن بسیاری از وسایل برقی مصرف به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.