کارکنان آب و فاضلاب منطقه اندیمشک علی رغم گذشت ۵ ماه از سال ۱۴۰۳ فقط یک حقوق سال جدید را دریافت کرده اند.

شهرستان اندیمشک با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر دارای دو بخش گرمسیری و مرکزی بوده و ۵ شهر اندیمشک، چم گلگ، حسینیه، بیدروبه و آزادی و ۳ سد بزرگ کشور شامل کرخه، دز و بالارود را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

اما علی رغم این وسعت و ظرفیت کم نظیر آب و فاضلاب این شهرستان با مشکلات مختلفی مواجه و همین موضوع اسباب نارضایتی و عدم ارایه خدمات مناسب به شهروندان مناطق مختلف شهری و روستایی را به دنبال داشته است.

در طول سال‌های اخیر و با اجرای طرح یکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، اداره آب در تمام ۵ شهر تابع این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده، اما این موضوع پایان خوشی بر مشکلات متعدد آبفا اندیمشک به دنبال نداشته است.

برخی از کارکنان آب و فاضلاب منطقه اندیمشک می‌گویند: برخی کارکنان رسمی و پیمانکار آب و فاضلاب منطقه اندیمشک در تمامی واحد‌ها تاکنون فقط یک حقوق از سال ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند و بیمه تامین اجتماعی این کارکنان نیز با مشکلاتی مواجه شده است و این کارکنان از ساده‌ترین خدمات درمانی نیز به سختی برخوردار می‌شوند.

به گفته کارکنان آب و فاضلاب منطقه اندیمشک، کارکنان آب و فاضلاب این شهرستان ۴ ماه معوقه حقوق داشته و در طول سال‌های اخیر هیچ گونه سنوات دوران خدمت خود را دریافت نکرده اند و همچنین برخی دیگر از کارکنان آبفا اندیمشک پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده و بیمه برخی دیگر از کارکنان به مدت ۲۸ ماه پرداخت نشده است.

به نظر می‌رسد با توجه به عدم اجرای صحیح طرح یکپارجه سازی آبفا شهری و روستایی و علی رغم گسترش قابل توجه حوزه جغرافیایی، در طول سال‌های اخیر هیچ گونه طرح و برنامه‌ای مطابق با نیاز‌های آبفا جهت کاهش مشکلات کارکنان آب و فاضلاب منطقه اندیمشک و تامین رضایت شهروندان از خدمات این حوزه در نظر گرفته نشده است.

هم چنین افزایش هزینه‌های جاری و اداری سبب انباشت بدهی و اسباب نارضایتی کارکنان و شهروندان را به دنبال داشته است و روند ارایه خدمات آبفا به شهروندان در بخش‌های مختلف شهری و روستایی را با چالش جدی مواجه کرده است‌

در طول چند ماه اخیر چندین تجمع برای پیگیری مشکلات آب و فاضلاب منطقه اندیمشک برگزار و مسئولان شهرستان و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان و شهرستان از مشکلات این حوزه مطلع شده اند، اما هیچ اقدام عملی در این زمینه به نتیجه نرسیده و آبفا اندیمشک از درآمد پایدار و مورد نیاز برای ارایه خدمات خود محروم است.

پرداخت هزینه آب از سوی مشترکین تاثیر مستقیم در پرداخت حقوق کارکنان دارد

فرامرز مرادی مدیر اداره آب و فاضلاب منطقه اندیمشک گفت: پرداخت حقوق از محل درآمد جاری شرکت آبفا خوزستان است و پرداخت هزینه‌های آب  توسط مشترکین تاثیر مستقیم بر پرداخت حقوق پرسنل خواهد داشت.

وی یکی از وظایف اصلی اداره آب و فاضلاب منطقه اندیمشک تامین و توزیع آب بهداشتی در سطح شهرستان دانست و افزود: از همه همشهریان درخواست می‌نمایم که در پرداخت قبوض آبفا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که پرداخت هزینه قبوض آب مستقیما بر ارائه خدمات به شهروندان تاثیر خواهد داشت.

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با بیان اینکه کارکنان اداره آب ۳ ماه حقوق معوقه دارند گفت: در سال گذشته ۱۳ ماه حقوق، عیدی و همچنین ۳ میلیون کمک هزینه به پرسنل آبفا اندیمشک پرداخت شده است و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۳ پرداختی حقوق داشته ایم که ۲ حقوق معوق مربوط به بهمن و اسفند ۱۴۰۲ ویک حقوق مربوط به فروردین ۱۴۰۳ است.

مرادی ادامه داد: مشکل ۲۸ ماه عدم پرداخت بیمه در سال‌های گذشته متعلق به پرسنل بخش خصوصی شرکت آبفا روستایی بوده و تنها مختص شهرستان اندیمشک نیست و، اما بیمه تامین اجتماعی تمام پرسنل رسمی و پیمانی این اداره تا آخر خردادماه سال جاری پرداخت شده است.

او افزود از ابتدای امسال با انتخاب پیمانکار جدید در اقدامی ویژه و برای اولین بار در طی چند دهه اخیر  تلاش میکنیم پرداخت سنوات سالیانه به صورت ماهیانه روی فیش حقوقی پرسنل بخش خصوصی  پرداخت شود تا ضمن تقویت توان مالی همکاران از انباشت سنوات کارکنان این اداره جلوگیری شود.

مرادی اضافه کرد: برای پرداخت ۷ سال سنوات پرسنل بخش خصوص از سال ۹۶ تا پایان ۱۴۰۲ برنامه‌های در دستور کار داریم که  به محض عملیاتی شدن به اطلاع همکاران خواهد رسید.

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حقوق معوق بهمن و اسفند ۱۴۰۲ شده است، گفت: حقوق فروردین ماه امسال برای ۶۰ درصد پرسنل واریز شده است، در روز‌های آتی حقوق  سایرین همکاران نیز پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.