تویسرکانی گفت: اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، در کنار دیگر شهروندان، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند.

محسن تویسرکانی در نشست با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، که امروز با حضور معاون مالی و اقتصادی شهردار و مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرمان، برگزار شد، با اشاره به اینکه یک شهر، با کمک و همراهی شهروندان ساکن در آن شهر، با پرداخت به‌موقع عوارض اداره می‌شود، گفت: طبق مصوبه وزارت کشور که برای تمام شهرداری‌های کشور به‌ صورت یکسان وضع شده، اتباع بیگانه ساکن در هر شهر، موظف به پرداخت عوارض قانونی مصوب هستند، چرا که آن‌ها نیز از خدمات شهر و شهرداری استقاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت عوارض با هماهنگی و تأیید اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی انجام می‌شود، افزود: این عوارض در اقدامات عمرانی و خدماتی هزینه می‌شود.

تویسرکانی با اشاره به اینکه هم اکنون، اقدامات متعددی در حال اجرا است و روزانه ۴۵ تیم عمرانی در شهر فعالیت دارند،  از برنامه شهرداری برای آسفالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع معابر و خیابان ها، خبر داد و به محدود‌بودن اعتبارات داخلی شهرداری، اشاره کرد و گفت: شهر کرمان در مقایسه با شهرهایی، چون یزد و شیراز، بودجه کافی در اختیار ندارد.

وی با توجه به لزوم همراهی دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها با شهرداری برای آبادانی شهر کرمان، به تعامل سازنده با اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، اشاره کرد و افزود: موضوعاتی، چون دستفروشی اتباع افغانستانی در بازار، ساماندهی کارگران افغانستانی در ایستگاه‌های تعریف‌شده، اقامت آن‌ها در بافت تاریخی و لزوم پرداخت عوارض واقعی به نسبت جمعیت حاضر در شهر کرمان، از جمله موضوعات مطرح‌شده در این زمینه است.  

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه موضوعات امنیتی، اجتماعی و قضایی درخصوص اتباع مطرح است، پیشنهاد کرد: یک تفاهم‌نامه دوطرفه بین اداره‌کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری و شهرداری کرمان، برای پیشبرد امور مربوط به اتباع ساکن در کرمان، انتظیم و امضا شود.

اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است

روح‌الله خضری‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت دوطرف در همکاری متقابل، برای استفاده شهرداری از ماشین‌آلات طبق زمان و مکان مشخص‌شده اعلام همکاری کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پرداخت عوارض شهروندان هر شهر به شهرداری آن شهر، افزود: با وزارت کشور چندین‌بار مذاکره کردیم تا تعیین عوارض شهری مختص اتباع خارجی، به شورای اسلامی شهر سپرده شود و این رقم نیز افزایش یابد.

 خضری‌پور موضوع اشتغال اتباع خارجی را در بافت تاریخی مطرح کرد و بیان داشت: طبق مصوبه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی وزات کشور، اشتغال اتباع خارجی در بازار و بافت تاریخی محدود است و این شامل شهر کرمان نیز می‌شود.

وی همچنین پیشنهاد داد ایستگاه‌های استقرار کارگران ساختمانی افغانستانی در جا‌های مشخص ایجاد و از پراکندگی و حضور کارگران افغانستانی در معابر شهری کاسته شود.  

در ادامه این جلسه، رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار، بر موضوع پرداخت بدهی عوارض باقی‌مانده اتباع و مهاجرین خارجی به شهرداری کرمان و واقعی‌شدن میزان عوارض، تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار