استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد پل ارتباط بین مردم و دولت هستند و تقویت این تشکل‌ها زمینه‌ساز توسعه همه جانبه کشور و استان می‌شود.

غلامعلی حیدری در نشست تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته تشکل‌ها با تبریک و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار داشت: تشکل‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی به واسطه ارتباط‌گیری با مردم و همچنین به دلیل اینکه در لایه‌های جامعه حضور دارند نقش مهمی در توسعه و رشد مناطق به خصوص مناطق محروم و اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی در دولت سیزدهم منشا اثرات خوب در سطح استان بودند و طرح‌ها و فعالیت‌های اثرگذاری در این دولت با تلاش تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی در سطح استان انجام شد که اجرای طرح‌ها زمانبر بودند، اما با تلاش این گروه‌ها در کمترین زمان موجود و با کیفیت خوب اجرا شد.

حیدری با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف از جمله کمک مومنانه، اجرای طرح انتقال آب در زمان بحران کم‌آبی و همچنین سایر طرح‌های محرومیت‌زدایی از جمله بسیج پزشکان، طرح شهید عجمیان و تلاش خیران مدرسه‌ساز و خیرین حوزه بهداشت و درمان، اضافه کرد: فعالیت تشکل‌های مردم موجب کاهش فاصله بین نخبگان و مردم، ارتقای توانمندی مردم، کاهش هزینه‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

به گفته وی، مشارکت و تلاش گروه‌های مردمی و جهادی توانسته خیلی از بحران‌ها و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند که نمونه بارز این مشارکت حضور و مشارکت گروه‌های مردمی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کشور بود که مشارکت مردم در هشت سال دفاع مقدس تهدید و بحران را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به مشارکت مردم در سایر مناسبت‌ها به خصوص برگزاری مراسم پیاده‌رویی اربعین، برگزاری جشن‌های غدیر، استقبال از رییس جمهور شهید و همچنین مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت مردمی در همه عرصه‌ها نشات گرفته از آموزه‌های دینی و ارزش‌های والای انسانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم به کار جهادی توجه ویژه می‌شد و تاکید بر این بود که تشکل‌های مردم‌نهاد و گرو‌های جهادی بخش جدانشدنی از ساختار اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در افزایش سرمایه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تشکل‌های مردمی به عنوان سرمایه اجتماعی قلمداد می‌شوند که در افزایش کارآمدی و مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های دولت به عنوان یک ظرفیت اثرگذار هستند.


بیشتر بخوانید


حیدری افزود: تشکل‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذاری بالایی دارند و می‌توان از ظرفیت این گروه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، اجرای طرح‌های تحکیم خانواده و حمایت از بیماران استفاده کرد.

به گفته وی، تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی نیز به واسطه ارتباط مستقیمی که با مردم دارند می‌توانند در رصد و شناخت دقیق مشکلات و کمبود‌ها در جامعه کمک کار دولت باشند.

اجرای هزار و۱۳۰ برنامه جهادی توسط گروه‌های جهادی در مدارس چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری دبیر قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سه سال گذشته هزار و ۱۳۰ برنامه جهادی توسط گروه‌های جهادی در مدارس استان و مناطق محروم در راستای برقراری عدالت آموزشی اجرا شد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های این گروه‌های آموزشی در راستای ارائه آموزش به بازماندگان از تحصیل، دانش‌آموزان که پیشرفت آموزشی خوبی نداشتند، توزیع کمک وسایل آموزشی تحصیلی بوده است.

طاهری با اشاره به اجرای ۲ مرحله بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس در قابل طرح شهید "عجمیان" گفت: در تابستان امسال این طرح در ۱۳۶ مدرسه و سه‌هزار و ۱۷ کلاس درس و با فعالیت ۴۰۰ گروه جهادی در دست اجراست.

به گفته وی، این طرح با هدف بهسازی، شاداب‌سازی فضای مدارس با رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزیی میز و صندلی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با همکاری گروه‌های دانش‌آموزی و جهادی اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در نشست تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری از تشکل‌های مردم نهاد فعال استان تجلیل و مجوز فعالیت ۲۱ سازمان مردم‌نهاد جدید در که در سال‌جاری فعال شدند، نیز اعطا شد.

۲۲ تا ۲۸ مرداماه به عنوان هفته تشکل‌های مردمی نامگذاری شده است.

هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار