طبق بررسی‌های روزنامه واشنگتن پست با توجه به افزایش محبوبیت هریس در دو ایالت چرخشی، اگر انتخابات آمریکا اکنون برگزار می‌شد او پیروز بود.

روزنامه آمریکا واشنگتن پست در مطلبی نوشت اگر انتخابات ریاست‌جمهوری اکنون برگزار می‌شد، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، گزینه پیروز بود.

به نوشته این روزنامه، پس از کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی، سطح حمایت از هریس در همه ایالت‌ها به طور متوسط ​​۲ درصد افزایش یافت. او در دو ایالت- ویسکانسین و پنسیلوانیا -از هفت ایالت چرخشی پیشتاز شد. هریس همچنین فاصله اش را با رقیب خود دونالد ترامپ در میشیگان کاهش داد و کمتر از یک درصد از رئیس دولت سابق عقب ماند.

واشنگتن پست می‌نویسد برای اینکه هریس اکنون برنده شود، کسب اکثریت آرا در یکی از ایالت‌های چرخشی - ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، و همچنین آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی کافی است.

بر اساس نظرسنجی جدید «نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا» که بین ۵ الی ۹ اوت (۱۵ الی ۱۹ مرداد) برگزار شد، هریس، میزان مشارکت دموکرات‌های متزلزل در سه ایالت کلیدی (میدان نبرد) را تغییر داده است. این نظر سنجی یکی از اولین نظرسنجی‌های فراگیر و مهمی است که احساسات احتمالی رای دهندگان را از زمان شروع کارزار انتخاباتی هریس در مقابل ترامپ را به نمایش می‌گذارد.

طبق این نظر سنجی، هریس با اختلاف ۴ درصدی در میان رای دهندگان احتمالی و اختلاف ۳ درصدی در بین رای دهندگان قطعی در ایالت «پنسیلوانیا» از رقیب خود جلوتر است.

اما، در ایالت «میشیگان»، معاون رئیس جمهور آمریکا در بین رای دهندگان قطعی ۳ درصد از رقیب خود عقب‌تر است. البته، طبق گزارش نیویورک تایمز، هریس در بین رای دهندگان احتمالی با اختلافی ۴ درصدی پیشتاز است.

مشابه ایالت پنسیلوانیا، هریس در ایالت «ویسکانسین» نیز با اختلافی ۴ درصدی در بین رای دهندگان احتمالی و اختلافی ۵ درصدی در بین رای دهندگان قطعی، رئیس جمهور پیشین آمریکا را شکست داده است.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا که از بعد از عملکرد فاجعه‌بار خود در اولین مناظره انتخاباتی با رقیب جمهوری‌خواهش، «دونالد ترامپ» در ماه ژوئن تحت فشار بسیاری از دموکرات‌ها برای انصراف از نامزدی برای انتخابات قرار گرفت، سرانجام در ۲۰ ژوئیه تسلیم این فشار‌ها شد و پس از کناره‌گیری از رقابت‌ها، از «کامالا هریس» معاون خود، حمایت کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
خانم هریس بایدن کدام گوری است باید دستگیر ومحاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
انشاالله این آخرین انتخابات آمریکا میشود چون هریس برنده شود ترامپ هرگز انتخابات قبول نخواهد کرد دست به شورش میزند
آخرین اخبار