امام جمعه موقت شهرکرد گفت: سازش و تسلیم شدن در برابر کشور‌های ابرقدرت یک تفکر ویروسی خطرناک است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن کریم و منور کردن خانه‌ها به نور کلام وحی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیث «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ»  خانه‌های خود را با تلاوت قرآن کلام وحی روشن و منور کنید که امیدواریم خداوند توفیق دهد قدر این نعمت را بدانیم و در مسیر رشد و نورانیت و سعادت قرار بگیریم.

وی با ذکر اینکه امنیت یکی از نعمت‌های غالباً مغفول خداوند متعال است، ادامه داد: پیامبر عظیم‌الشأن در حدیثی سلامت و امنیت را دو نعمت ناشناخته و مجهول معرفی کردند که انسان‌ها قدر آن را نمی‌دانند، بنابراین باید دقت شود تا قدر این نعمت‌ها را بهتر بدانیم.

فاطمی بیان کرد: برخی دختران ایران اسلامی را که گاهی به قوانین پوشش بی‌توجهی می‌کنند، به این نکته توجه می‌دهم که باید قدردان نعمت امنیتی باشند که جمهوری اسلامی تأمین کرده است؛ دختران و بانوان ما در جامعه ایمن و از بسیاری از بی‌ادبی‌ها یا جنایت‌ها مصون هستند و این جز به برکت پای کار بودن پلیس و نیروی انتظامی حاصل نمی‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروی انتظامی که با جدیت و نشاط پای کار امنیت جامعه اسلامی هستند، تأکید کرد: همچنین باید قدردان نیرو‌های نظامی باشیم که حافظ مرز‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی هستند. 

فاطمی تصریح کرد: از مردم توقع همراهی و مساعدت نیروی انتظامی را داریم از جمله اینکه هوشیار باشند و موارد آسیب‌زا و هنجارشکن و هر آنچه بر ضد امنیت و رفاه اجتماعی است را به سربازان و افسران انتظامی اطلاع دهند. 

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: از دولت نیز انتظار می‌رود وقتی افراد مُخل امنیت و هنجارشکنان دستگیر می‌شوند، مراکزی وجود داشته باشد که این افراد تحت معالجه، تربیت و تزکیه قرار گیرند.

فاطمی در ادامه با اشاره به کودتای ننگین آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی مصدق در ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲، گفت: با این کودتا، شاه فراری را به کشور بازگرداندند تا منافع آنان را به‌صورت دائمی تأمین کند. نکته عبرت‌آموز ماجرا این است که مصدق برای رهایی از انگلستان با آمریکا وارد مذاکره شد غافل از آنکه آمریکا همدست و هم‌پیمان انگلیس بود و با همکاری یکدیگر دولت مصدق را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: آمریکا طالب منافع بود، زیرا آمریکایی‌ها همیشه قائلند که ما دوست دائمی نداریم بلکه منافع دائمی داریم، بنابراین رفاقت خود با مصدق را تا زمانی ادامه دادند که منافعشان اقتضا می‌کرد. نظیر همین اعتماد پوچ به آمریکا را ناصرالدین شاه قاجار نیز داشت که ماجرای آن در تاریخ آمده است.

فاطمی با تأکید بر اینکه به کشور‌های ضعیف دنیا از دیرباز القا شده که باید مطیع ابرقدرت‌های جهانی باشند، گفت: سازش و تسلیم شدن در برابر کشور‌های ابرقدرت یک تفکر ویروسی خطرناک بوده که از گذشته در فکر تمامی ملت‌های جهان سوم تزریق شده است، بنابراین این کشور‌ها دست از مقاومت برداشته و همواره تسلیم آمریکا و دیگر کشور‌های مستکبر هستند که اسرائیل نیز قصد دارد همین تفکر را در بین جهانیان تزریق کند. 

وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونسیتی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در خاک ایران و مهمانخانه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این رژیم منحوس با جنایت خلاف وجدان و انسانیت که مرتکب شد قصد داشت همین تفکر را القا کند. 

فاطمی در پایان گفت: البته ملت ایران تحت منویات رهبر معظم انقلاب با روحیه و جرئت و جسارت که همواره در برابر حکومت‌های زورگو داشتند و مقاومت کرده و بسیاری از سنگر‌ها را فتح کردند، در برابر این جنایت نیز ساکت نخواهد ماند و استوارتر و مقاوم‌تر از همیشه مسیر مبارزه را ادامه می‌دهد.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.