دبیر انجمن کشتیرانی گفت: ایجاد زیرساخت‌های دریایی و حمایت دولت از بخش خصوصی در حوزه دریایی زمینه‌ساز ایجاد گردشگری دریایی حلال در سواحل می‌شود.

مسعود پلمه دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی گفت: در حوزه گردشگری دریایی به مفهوم واقعی هیچ کاری انجام نداده ایم و اگر  اتفاقی در این زمینه افتاده براساس نیاز واقعی کشور بوده است.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری کنونی  تنها به واسطه نیاز کشور  شکل گرفته است و این شکل‌گیری در فصولی گسترش می یابد که به اصطلاح گردشگری ایرانی می‌گویند.

پلمه افزود: در  ایران بالغ بر ۵هزار و۸۰۰ کیلومتر مرز  دریایی و   ساحل در شمال و جنوب داریم که باید  با استفاده از این ظرفیت  بتوانیم سطح گردشگری دریایی را گسترش دهیم. در کنار این موضوع در حوزه جنوبی خلیج فارس  هم به واسطه ارتباط  و خویشاوندی که  می توانیم داشته باشیم باید حمل ونقل دریایی و  مسافری را احیا کنیم  که این موضوع  متاسفانه نادیده گرفته شده است.

دبیر انجمن کشتیرانی افزود: دولت نگاه لازم برای توسعه اقتصاد دریا محور  را نداشته است که باید این موضوع در قالب گردشگری دریایی حلال فراهم شود‌ و این اقدام از طریق  تهیه یک برنامه مدون و استراتژی راهبردی فراهم می‌شود.

پلمه افزود: متاسفانه هر وقت صحبت از گردشگری دریایی می شود این تصور که گردشگری دریایی به نوعی دارای ولنگاری است پیش می‌آید اما گردشگری دریایی حلال  به نوعی  فضای سرزمینی را تحت نظارت خود قرار می دهد‌.

وی افزود: باید از ظرفیت مهمانان خارجی  از جمله مسافرانی که برای سفر به مشهد و یا قم می آیند که حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال می‌شوند و یا گردشگران خارجی که برای سفر به شیراز و اصفهان می‌آیند که سالانه یک میلیون نفر می شوند استفاده کرد و با فراهم کردن امکاناتی از جمله کشتی کروز زمینه را برای گردشگری دریایی هم فراهم کرد.

پلمه بیان کرد: حضور بخش خصوصی و دولت ضرورتا برای توسعه روابط و تقویت زیرساخت های دریایی و هزینه کرد برای حضور بهتر بخش خصوصی برای تامین شناورهای مسافری مانند کشتی کروز می تواند زمینه ساز ایجاد گردشگری دریایی حلال شود.

خبرنگار : محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار