ولی نجاتی از ورود دوچرخه‌ها به معابر شهر تهران تا دو ماه آینده خبر داد.

معاون حمل و نقل پاک شهرداری تهران از ورود دوچرخه‌ها به معابر شهر تهران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال مناقصه آن برگزار می‌شود.

ولی نجاتی درباره آخرین وضعیت تردد دوچرخه‌ها در سطح شهر تهران گفت: شهرداری تهران قراردادی در مورد دوچرخه‌های معمولی دنده‌ای منعقد کرده است و به نظر می‌رسد تا ۴۵ روز آینده یا حداکثر دو ماه آتی این دوچرخه‌ها در سطح شهر رویت شوند.

معاون حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال طراحی نرم‌افزار موبایلی برای استفاده از این دوچرخه‌ها هستیم، اظهار کرد: در مرحله دوم بحث استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار انتخاب خواهد شد.

معاون حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر در حال نصب ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر هستیم تا مردم از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک استفاده کنند، تصریح کرد: مخصوصا در مرکز شهر که ترافیک زیاد است استفاده از دوچرخه می‌تواند موجب تسهیل در تردد شود.

وی با بیان اینکه ما به استفاده از دوچرخه به عنوان تفریح نگاه نمی‌کنیم؛ بلکه یک مد حمل و نقلی پاک است، در مورد توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر موجود است که این میزان باید حفظ شود و به فضای ایمن برای تردد دوچرخه‌سوار‌ها و استفاده مردم تبدیل شود.

نجاتی درباره فعالیت دوچرخه‌های «زی‌رو» در تهران گفت: شهرداری تهران هیچ‌گونه مجوز رسمی به دوچرخه‌ها بابت فعالیت در شهر نداده است، اما یک مدت این دوچرخه‌ها به صورت آزمایشی در اراضی عباس‌آباد و برخی مناطق فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خیابونا قفلتر از قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
وای یا امام زمان ، دیگه هیچی تمام شد زنان بیحجاب و بیحیا و شلخته سواربرموتور و تو خیابونا ویراژ بدن . لعنت خدا به اونایی که مسبب بی حجابین شما را بخدا قسم اول قانون بذارید بعد اسکوتر و موتو ربرقی را مجوز عبور بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مخت تاب داره ها
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کی میاد
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی خوبه من یه دونه میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اجاره چه معنی میده.دوباره تکرار یه طرح شکست خورده.بهتر نیست شرایط خرید اسان همون اسکوتر رو فراهم کنید؟شهرداری ۲۵۰۰۰ هزار نفر پرسنل داره.میتونه برای شروع فرهنگ سازی از داخل مجموعه خودش اقدام کنه.بیدود خیلی موفق بود که الان این طرح رو گزاشتین؟واقعا جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
هزینه یک ساعت استفاده از همین دوچرخه های «زی‌رو» انقدر بالاست که با هزینه تاکسی های اینترنتی هیچ تفاوتی نداره...
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۰۸:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چرا؟ میشه توضیح بدین؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
خخ توضیح نداره بده چون همین جوری یه حرفی زدکه یه حرفی زده باشه خخخخخخ
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
به این میگن نور علی نور شدن شهر و تایلندیزه کردن تهران
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
منظورت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
اگر تجربه ای بی سودمند و بدون تالی فاسد باشد چه اشکالی دارد؟ بیشتر زنان تهران که غیر چادری هستند و این کار یک مقدار هم از عطش آنها برای همسانی با مردان کم می کند. وضعيت وسایل حمل و نقل عمومی هم برای زنان چادری و محجبه ها آسان تر می شود.
آخرین اخبار