رییس شبکه دامپزشکی سبزوار اعلام از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت کشتارگاه‌های این شهرستان در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

دکتر برات‌الله زیدآبادی روز شنبه به خبرنگاران گفت: با ورود به دهه آخر ماه صفر و اوج‌گیری فعالیت هیات‌های مذهبی، همزمان با افزایش فعال بودن کشتارگاه های دام و طیور شهرستان در این ایام، نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی مورد مصرف هیات ها افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت هیات های مذهبی و گستردن سفره های نذری خیران در دهه آخر صفر، دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و امنیت غذایی، ضمن حضور فعال در این ایام، با اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر عملکرد کشتارگاه ها، مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی، وظیفه خطیر خود را به انجام می رساند.

دکتر زیدآبادی افزود: کشتارگاه های دام و طیور شهرستان سبزوار در این ایام فعال هستند و فعالیت آنها با حضور مسوولان فنی بهداشتی کشتارگاه ها و ناظران شرعی، زیر نظر ۶ گروه ثابت و سیار از بازرسان بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت و مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر، مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، تاکید کرد: از خیران و مسوولان هیات‌های مذهبی درخواست می شود گوشت مورد نیاز خود در دهه آخر ماه صفر را از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز زیر نظر دامپزشکی تهیه کرده و برای انجام کشتار نذری تنها به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.