مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: مجوز فعالیت ۹ شهرک صنعتی غیردولتی در استان صادر شد.

هاشم علایی گفت: هدف از ایجاد شهرک‌های غیردولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه طرح‌های تولیدی است که در راستای مشارک مردم در امر تولید و اشتغال و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: براساس قانون صدور مجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری شهرک‌های غیردولتی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که در حال حاضر در استان اردبیل برای ۹ شهرک غیردولتی با مساحت ۲۳۶ هکتار مجوز پروانه تاسیس صادر شده است.
به گفته او، این آمار در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است به نحوی که استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در احداث این نوع شهرک‌هاست.
علایی افزود: از میان پروانه‌های تاسیس برای دو شهرک غیردولتی پروانه بهره‌برداری صادر شده و مابقی شهرک‌ها نیز در حال اجرای زیرساخت‌های تولیدی هستند.
او از حمایت قاطع مسئولان از احداث شهرک‌های خصوصی خبر داد و گفت: احداث این نوع شهرک‌ها دارای الزاماتی است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، صدور مجوز پروانه تاسیس برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک‌های غیردولتی همانند شهرک‌های دولتی از مزایای یکسانی برخوردار هستند، افزود: این شهرک‌ها دارای معافیت مالیاتی ۷ تا ۱۳ ساله بوده و مدیریت آن کاملاً در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه گذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.