تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بین‌المللی مطالعات ریاضی پکن چین و دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان امضا شد.

بنابر اعلام  روابط عمومی دانشگاه اصفهان ، این تفاهمنامه همکاری بین پروفسور گانگ تیان (Gang Tian) رییس انجمن ریاضی چین و رییس دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان منعقد شد.

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر گسترش دیپلماسی علمی بین این مرکز و دانشگاه‌های چین، گفت: ریاضیات یکی از رشته‌ها و دروس کلیدی و بنیادین برای دانشگاه هاست.

حسین هرسیج با بیان این که دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر با کمبود متقاضی رشته ریاضی مواجه شده اند، افزود: ریاضیات یک رشته اساسی برای سایر رشته‌ها به‌ویژه علوم پایه و مهندسی است و زمینه‌های پیشرفت علمی کشور را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بزرگ ایران و چین و همچنین نتایج المپیاد ریاضی در جهان می‌توان به این مهم پی برد که هر ۲ کشور از افراد ممتازی در رشته ریاضی برخوردار هستند.

به گفته وی، ایران و چین از لحاظ متخصصان ریاضی خودکفا هستند و کشور‌های منطقه از نخبگان ریاضی این ۲ کشور برای توسعه خود استفاده می‌کنند.

هرسیج با تاکید بر لزوم تقویت همکاری علمی و بین‌المللی بین دانشگاه‌های ۲ کشور اظهار کرد: با وجودیکه در ابعاد اقتصادی و سیاسی تعامل خوبی داریم ولی در زمینه توسعه علمی آنگونه که باید باشد، مراودات ما گسترش پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت همکاری علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان با کشور چین، رشته زبان چینی در این مرکز آموزش عالی راه اندازی شده است.

وی افزود: امیدواریم دانشگاه‌های کشور چین نیز با تعامل با دانشگاه اصفهان برای تقویت رشته زبان چینی در این مرکز تلاش کنند و ما نیز برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان چین اعلام آمادگی می‌کنیم.

مرکز مطالعات ریاضی پکن یکی از مراکز آموزشی و تحقیقات ریاضی در چین است.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیات علمی، یکی از مراکز آموزش عالی برتر کشور به‌شمار می‌آید؛ این دانشگاه  حدود یک هزار دانشجوی خارجی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.