مرادی گفت: سند توسعه نهبندان را بر مبنای معادن برنامه ریزی کرده ایم و تلاش داریم در هفته نهبندان، این شهرستان را به صورت ملی معرفی کنیم.

مرادی فرماندار نهبندان گفت: هم اکنون این شهرستان ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۰ درصد این جمعیت را اهل سنت تشکیل می‌دهند و در همسایگی کرمان، سیستان و بلوچستان و کشور افغانستان است.

او با اشاره به وجود ۵۴۲ روستا در این شهرستان افزود: منابع معدنی مختلفی در این شهرستان وجود دارد که یکی از آن‌ها مرمر است و در حرم حضرت علی (ع) استفاده شده است.

مرادی با بیان اینکه برای فرآوری برخی از مواد معدنی اقداماتی در حال انجام است که تا دهه فجر به سرانجام می‌رسد و به اشتغال منجر می‌شود اظهار کرد: ۶۰ درصد معادن استان در نهبندان وجود دارد و با توجه مسئولین می‌توان به رشد این حوزه کمک کرد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: نقشه راه طرح توسعه نهبندان بر مبنای معدن پایه ریزی شده است.

او زیتون و خرما را جزو محصولات کشاورزی ارزنده این شهرستان دانست و ادامه داد: جمعیت شتر در این شهرستان وجود دارد و پیگیر هستیم تا زنجیره تولید را تکمیل کنیم و مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌شود تا در این مسیر گام برداریم.

مرادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بتوانیم گوشت شتر شرق کشور را از نهبندان تأمین کنیم، عنوان کرد: در حوزه گردشگری نیز آسباد‌ها ظرفیت بزرگی هستند و همچنین گردشگران ماجراجو می‌توانند از ریگ یلان که گرمترین نقطه دنیا با حدود ۷۴ درجه است دیدن کنند.

فرماندار نهبندان با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان و برنامه‌های شهرستان در این خصوص گفت: ۷ شهریور ۱۳۷۸ رهبر انقلاب به نهبندان سفر کردند که از جانب ایشان این سفر یک توفیق بزرگ شمرده شده است.

او اظهار کرد: رهبری در این سفر عدالت محوری را مدنظر قرار دادند و قصد داشتند با حضور خود در این منطقه، نگاه مسئولان را به این ناحیه جلب کنند.


بیشتر بخوانید


مرادی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم پس از بیش از ۲۰ سال سند توسعه نهبندان بازنگری شد بیان کرد: با پیگیری رئیس جمهور شهید و مسئولین استانی، ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان تصویب شد که ۲ هزار میلیارد تومان آن برای حوزه راه‌ها بوده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات باید در هیئت وزیران مصوب شود، تصریح کرد: ظرفیت برق شهرستان قبلا به گونه‌ای نبوده که سرمایه گذاران را جذب کند و به همین منظور پست ۴۰۰ کیلوولت تصویب شد و هم اکنون حدود ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه پیش می‌رود.

او ادامه داد: در شاهکوه نهبندان معادن زیادی وجود دارد و ضرورت داشت که در آن منطقه پست برق احداث شود که پست ۱۳۲ کیلوولت آن منطقه هم آماده شده و می‌تواند بهره برداری شود.

مرادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه از دستاورد‌ها و توانمندی‌های شهرستان و نمایشگاهی برای عشایر در ایام سفر رهبری به نهبندان عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، گردهمایی مبلغان با رویکرد تبیین گام دوم انقلاب و برنامه‌ای برای خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته نهبندان است.

فرماندار نهبندان گفت: امسال سعی می‌کنیم تا نهبندان را در سطح ملی معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.