مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶۳۹ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان به علاقه‌مندان ارائه شد.

حجت‌الاسلام سید محمود عرب  گفت: این آموزش‌ها درقالب ۷۰۲ دوره، در ۳۳ گروه برنامه‌ریزی درسی و در ۲۰۲ حرفه آموزشی در اختیار شهروندان  استان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم اضافه کرد: همچنین ۳۲۰ مربی در ۲۶۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد این آموزش‌ها را در قالب چهار هزار و ۵۴۲ نفر دوره ارایه کردند.

به گفته حجت الاسلام عرب، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر و ۴۲ رشته در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم بیان کرد: حسابداری، تعمیرکار تلفن همراه، رباتیک، آرایش و پیرایش مردانه، نقشه‌کشی ساختمان، فناوری نانو، بیمه، آشپز، شیرینی پز، گردشگری و هتلداری از جمله حرفه‌هایی است که در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش آقایان ارایه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم بیان کرد: حسابداری، رباتیک، فناوری نانو، نازک دوز زنانه، آشپز، شیرینی پز، آرایش و پیرایش زنانه، نقشه‌کشی ساختمان، نقاشی و هنر‌های تزئینی نیز در بخش خانم‌ها آموزش داده می‌شود.

سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۱ نفرساعت در ۴۰۳ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد و مراکز قم آموزش ارایه شد؛ از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت، ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی، ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفر ساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفر ساعت در بخش جوار کارگاهی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.