یک مقام ارشد آمریکایی اظهار داشت که واشنگتن در مورد اهدافی در کورسک روسیه به اوکراین کمک اطلاعاتی نکرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت واشنگتن از ترس ایجاد این تصور که آمریکا از حمله نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) به منطقه کورسک حمایت اطلاعاتی می‌کنند، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد تأسیسات در قلمرو فدراسیون روسیه با کی خودداری می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد این باور وجود داشته باشد که واشنگتن از حمله به خاک فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.

این نشریه ادعا کرد که کی یف از حمایت کافی آمریکا و متحدانش برای پیروزی در حمله به خاک روسیه برخوردار نیست.

علاوه بر این، دولت بایدن «باور» نمی‌کند که نظامیان اوکراینی سامانه‌های آمریکایی هیمارس HIMARS را به خاک روسیه منتقل کرده اند و به خاک روسیه وارد شده باشند؛ به عقیده آن‌ها نیرو‌های مسلح اوکراین «به احتمال زیاد» از مناطق مرزی شلیک می‌کنند.

پیشتر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیرو‌های این کشور مواضع خود را در منطقه کورسک روسیه تقویت کرده و قلمروی اشغالی در این کشور را گسترش داده‌اند. او با این ادعا که نیرو‌های اوکراینی به پیشروی خود در خاک روسیه ادامه داده و همچنین تعداد بیشتری از نظامیان روسی را به اسارت گرفته‌اند، گفت: بیش از ۸۰ شهرک به مساحت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را در کورسک روسیه تصرف کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار