مجوز نوسازی ضلع جنوبی شبستان مسجد کازرونی اصفهان صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان در بازدید از  مسجد، با اشاره به اینکه مجوز نوسازی ضلع جنوبی شبستان مسجد کازرونی صادر شده، است گفت: این مسجد با همفکری نخبگان و پیشکسوتان تعیین تکلیف می‌شود.

امیر کرم‌زاده افزود: با توجه به تلاش‌های این اداره‌کل، تلاش کردیم تا بخش‌هایی از این مسجد شامل صحن اصلی و ملحقات آن را حفظ کنیم و فقط مجوز نوسازی در شبستان ضلع جنوبی صادرشده است.

وی گفت: بااین‌حال با توجه به حضور نماینده معاونت میراث‌فرهنگی کشور و همچنین حضور پیشکسوتان میراث و اصرار به ثبت ملی و حفظ تمامی بخش‌های این مسجد، مقرر شد تا به مدت یک هفته تمامی عملیات‌های عمرانی در این مسجد متوقف‌شده تا پیشکسوتان میراث‌فرهنگی طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را به معاونت میراث‌فرهنگی کشور ارائه کرده و این معاونت ارائه طریق مشخص را برای ادامه فعالیت هیئت‌امنا مشخص کند.


کرم‌زاده افزود: حفاظت از میراث‌فرهنگی و این‌گونه ابراز احساسات مردم فرهنگ دوست اصفهان را برای خودمان فرصتی می‌دانیم تا بتوانیم هر چه‌بهتر از میراث ارزشمند این ملت بزرگ حفاظت کنیم.


با توجه به بروز حساسیت‌های ویژه در بین نمازگزاران و مردم محلی که از دوستداران میراث‌فرهنگی محله تاریخی عباس‌آباد اصفهان هستند، انتظار می‌رود تا سایر نهاد‌های ذی‌ربط در امور مساجد اصفهان نیز ورود جدی به این مساله داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.