ناصر حسین‌پور نویسنده و شاعر چهارمحال و بختیاری کتاب گزیده دوبیتی‌های بختیاری را چاپ و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، کتاب گزیده دوبیتی‌های بختیاری که در سال ۱۴۰۳ به چاپ رسیده، مجموعه شعری است که اشعار آن از منابع مکتوب و قابل دسترس، تارنماها، وبلاگ‌های شاعران و مقالات علمی پژوهشی گردآوری شده است.

همچنین بخشی از اشعار به چاپ رسیده در کتاب گزیده دوبیتی‌های بختیاری بر اساس فراخوانی که در سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد، جمع‌آوری و در اختیار مؤلف این کتاب قرار گرفت تا در این مجموعه گنجانده شود.


بیشتر بخوانید


این کتاب شامل ۲۱۰ دوبیتی از ۴۵ شاعر اثر ناصر حسین‌پور نویسنده و شاعر چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند ذوق، سلیقه و توانایی‌های ادبی شاعران، تنوع لهجه‌ها و شیوه به‌کارگیری واژه‌های محلی و ناب بختیاری را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.

آوانگاری لاتینی شده کلمات به کار رفته در اشعار بختیاری این کتاب از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که انجام آن را علی حسین پور بر عهده داشته است. 
علی حسین پور در مقدمه کتاب گزیده دوبیتی‌های بختیاری توضیحات کاملی را نیز درباره شیوه گردآوری و محتوایی این کتاب به رشته تحریر درآورده است.

‏ از دیگر نکات قابل توجه در توضیح کتاب گزیده دوبینی‌های بختیاری هم می‌توان به ارائه بخشی از اشعار این کتاب در چهارمین جشنواره استانی شعر داوار (مادرانه) اشاره کرد.

بنا به گفته مؤلف و تنظیم‌کننده این کتاب، تاکنون دوبیتی‌های بختیاری در یک مجموعه گروهی و اختصاصی گرداوری و منتشر نشده است، بنابراین انتشار این کتاب می‌تواند گزینه مناسبی برای شاعران، پژوهشگران، زبان شناسان، خوانندگان، هنرمندان و کارشناسان موسیقی و علاقه‌مندان به شعر بختیاری باشد.

حسین پور که قصد دارد چاپ این مجموعه را در ۶ جلد دیگر ادامه دهد از دوبیتی سرایان بختیاری برای چاپ جلد دوم این کتاب در سال ۱۴۰۴ خواسته است اشعار خود را برای انتشار در این مجموعه در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار