استاندار اصفهان گفت: طرح تامین آب از منابع جنوب استان اصفهان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اصفهان در یکصد و چهلمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه تا کنون ۱۴۸ کیلومتر بازگشایی مسیر و قالب بندی و بتن‌ریزی ۶ مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی نیز انجام شده گفت: طرح تأمین آب از منابع جنوب استان با نام شهید رییسی با توجه به ۱۲ جبهه کاری و ۶ مخزن تا پایان سال (اسفند) ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد. 


سید رضا مرتضوی افزود:: برای طرح شهید رییسی یک کمیته سه نفره توسط رییس جمهور شهید تشکیل و منابع مالی جدید تعریف شد.


وی گفت: طرح تأمین آب از خلیج فارس در دوره قبل مطرح نشده بلکه از دوره پهلوی انتقال آب به فلات مرکزی مطرح بوده و پس از پیروزی انقلاب هرکدام از دولت‌های گذشته مسأله را کم یا زیاد پیگیری کرده، اما شروع عملیاتی طرح در این دولت اتفاق افتاد.


استاندار اصفهان اضافه کرد: ما برای احیای زاینده رود در پنج محور، ۲۵ برنامه عملیاتی را طرح‌ریزی کردیم که تأمین آب، اصلاح الگو‌های مصرف و افزایش ظرفیت بهره‌وری را در آن دیده ایم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز با اشاره به طرح انتقال آب از منابع آب جنوب اصفهان (طرح شهید رئیسی) گفت: آغاز عملیات اجرایی این طرح از فروردین ۱۴۰۳ و حجم آب انتقالی در مرحله نخست ۲۸۰ میلیون متر مکعب و به طول ۲۰۱ کیلومتر (با احتساب انشعابات) بوده است.


مهران زینلیان با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح همچنان در حال انجام است، تصریح کرد: تا کنون ۱۴۸ کیلومتر بازگشایی مسیر و قالب بندی و بتن‌ریزی ۶ مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی در ۱۲ جبهه کاری حفاری و خاکبرداری انجام شده است.


وی ادامه داد: طرح تأمین آب از دریای عمان در ۲ مرحله سیرجان تا اصفهان و سیریک تا سیرجان در حال انجام است که مرحله نخست در مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است که حجم آب انتقالی آن ۷۰ میلیون متر مکعب است.


زینلیان زمان آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم را بهمن ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: در این فاز احداث آبگیر و آب شیرین کن را داریم و حجم آب انتقالی ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: مطالعات امکان سنجی و مفهومی طرح، مطالعات پایه و تفصیلی سامانه انتقال آب، خطوط انتقال برق شبکه، مطالعات مکان‌یابی و ارزیابی تفصیلی و عملیات نقشه‌برداری و تملیک مسیر خط انتقال از اقدامات مطالعاتی این طرح بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.