کشور آفریقایی سنگال با پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره خود از کالیفرنیا یک نقطه عطف تاریخی را رقم زد.

به گزارش شبکه دیلی نیوز، اکنون سنگال به یکی از ۱۲ کشور آفریقایی تبدیل شده است که ماهواره‌های نظارتی و مخابراتی خود را در فضا دارند.

باسیرو دیومای فایه، رئیس‌جمهور این کشور در پستی در ایکس نوشت: این اقدام گامی بزرگ به سوی «حاکمیت فناوری» سنگال است. مایلم از همه کسانی که این پروژه را ممکن کردند، تشکر و قدردانی خود را اعلام کنم.

همچنین مارام کایره مدیر صنایع فضایی سنگال گفت: سنگال، این پرتاب را گامی مهم و یک روز تاریخی در پیشرفت و عزم برای تبدیل شدن به یک کشور دارای فن آوری فضایی می‌داند.این ماهواره به کمک یک تیم ۱۱۵ نفره از پایگاه وندنبرگ در کالیفرنیا با استفاده از موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به مدار پرتاب شد.

وی افزود: این ماهواره برای جمع‌آوری داده‌ها برای سازمان‌های دولتی مختلف سنگال از جمله سازمان‌هایی که با منابع آب، هوانوردی غیرنظامی و هواشناسی سروکار دارند، استفاده خواهد شد.

باسیرو دیومای فای، رئیس جمهورسنگال پس از این پرتاب موفق در ایکس نوشت: سنگال امروز با پرتاب موفقیت آمیز اولین نانوماهواره (GAINDESAT-۱A) خود یک گام بزرگ به سمت حاکمیت تکنولوژیکی برداشت. این امر پس از پنج سال کار خستگی ناپذیر توسط مهندسان و تکنسین‌های ما ممکن شد. من می‌خواهم از همه کسانی که این پروژه را ممکن کردند ابراز غرور و قدردانی کنم.

طبق گزارش Space Hubs Africa، تا سال ۲۰۲۲ کشور‌های این قاره ۵۲ ماهواره پرتاب کرده اند که اکثر کشور‌های پیشرو در شمال آفریقا هستند و با شاهکار جدید سنگال، آنها اکنون ماهواره خود را به فضا فرستاده و روی مدار قرار داده اند.

نانوماهواره رصدی زمین که از طریق مشارکت و برنامه مشترک بین سنگال و شریک فنی آن، مرکز فضایی دانشگاه مونپلیه (CSUM) توسعه یافته است، داده‌ها را جمع‌آوری و به ایستگاه‌های اندازه‌گیری مختلف در این کشور برای پایش محیط‌زیست ارسال می‌کند و به عنوان محل آزمایشی برای آن عمل می‌کند.

پرتاب این ماهواره جدید چشم انداز‌های جدیدی را برای سنگال چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی باز می‌کند و در عین حال این کشور را به عنوان یک بازیگر اصلی در بخش فضایی آفریقا قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
۱۲ کشور آفریقایی ماهواره به فضا پرتاب کرده اند آنوقت این مزدوران پوتین همچین چیزی رو به عنوان دستاوردی مافوق تصور به ملت اسیر غالب می کنن
Germany
بمانی
۱۴:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
ماهواره را آمریکا پرتاب کرد .. ما در محاصره تحریم‌ها ،خودمان ساختیم و خودمان هم پرتاب کردیم تا چشم مزدوران واقعی کور شود... در ضمن خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
یعنی آمریکا پرتابش کرده خب چه نقطه عطفی. فرض کن آمریکا یه ماهواره اش رو زده به نام سنگال
آخرین اخبار