مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین از انجام بیش از ۳۵۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی برای ایام اوج بار در این نیروگاه خبر داد.

ابوالفضل موتاب ها رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: با اتمام ۱۷ برنامه تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی و بیش از ۳۵۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی، با حداکثر توان تولید عملی خود به مواجهه روز‌های اوج مصرف برق پیک تابستان رفته و با حداکثر ظرفیت در حال تولید برق است.

وی عنوان کرد: با شروع فصل گرما و افزایش نیاز شبکه به تولید حداکثری، نیروگاه شهیدرجایی قزوین به عنوان یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه سراسری برق دارد و هم‌چنین اهمیت در مدار بودن واحد‌های سیزده گانه در فصل گرم سال، متخصصان بهره برداری و تعمیرات، تمام تلاش و همت خود را جهت انجام هرچه سریعتر وظایف محوله و وقوع کم‌ترین محدودیت تولید، با موفقیت به اتمام رساندند.

رئیس هیات مدیره نیروگاه شهیدرجایی اضافه کرد: متخصصان و کارشناسان نیروگاه با برگزاری نشست‌های تخصصی و احصاء مشکلات و موانع تولید و اولویت بندی محدودیت‌ها با در نظر گرفتن نیاز شبکه برق سراسری، پروژه‌هایی که با کمترین هزینه، بیشترین میزان نتیجه در خصوص پایداری و افزایش تولید را در پی داشت، آماده اجرا نموده اند.

موتاب‌ها افزود: علی رغم گذشت بیش از ۳ دهه از زمان بهره برداری واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، این نیروگاه با آمادگی تولید سالانه دوازده و نیم میلیارد کیلووات ساعت و در شرایط خاص تا سیزده و نیم میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، همچنان بر مدار تولید قرار دارد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه شهروندان و مردم شریف ایران، تقاضا می‌کنم برای کمک به تداوم تولید و بهره مندی از نعمت انرژی الکتریکی و کمک به شبکه سراسری برق، الگوی مصرف صحیح را رعایت نمایند که با این اقدام، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، به هموطنان خود در مناطق و استان‌های گرمسیر کشور که نیاز شدید به برق برای مصارف سرمایشی دارند، کمک خواهند نمود.

نیروگاه شهید رجایی با توان نامی ۲۰۴۰ مگاوات، بیش از ۳ ونیم درصد از سهم انرژی تحویلی به شبکه سراسری برق را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.