سعیدسیاهلویی به تشریح فعالیتها و خدمات ارائه شده در بخش آی تی و فناوری موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا پرداخت و گفت: ارائه اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت به زائران امام حسین (ع) از مهمترین خدماتی است که به زوار ارائه میشود و افراد زیادی همزمان میتوانند به اینترنت پرسرعت در موکب متصل شوند.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: اختصاص چند تلفن ثابت به صورت رایگان در اختیار زائران جهت تماس با ایران از دیگر خدماتی است که به زوار گرامی ارائه میشود که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: قرار دادن اینترنت رایگان برای تماس با خانوادهها و استفاده از شبکههای اجتماعی از دیگر فعالیتهای این کمیته است؛ اینترنت ارائه شده تقریباً تمام موکب دوازده هزار متری آستان مقدس را پوشش میدهد و در طول روز بالغ بر یکصد هزار کانکشن داریم.
سیاهلویی بیان کرد: همه سعی ما این است که یک ارتباط خوب و پایدار برای زوار فراهم کنیم، زائران مشتاق اینترنت هستند و تهیه اینترنت پرسرعت در این مسیر کار مشکلی بوده که به حمدالله توسط خادمان موکب در بخش فناوری انجام شده است.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) به همکاری خوب عراقیها در این عرصه اشاره کرد و افزود: سعی کردهایم که بهتر از ایران بتوانیم ارائه سرویس داشته باشیم، اما از آنجایی که قطعی ارتباط در عراق زیاد است ما سعی کردهایم این قطعیها را به کمترین میزان برسانیم.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) تأکید کرد: ما در موکب حرم مطهر بانوی کرامت هر نوع کمکی که در بستر فناوری ممکن باشد به زائران ارائه میدهیم؛ به عنوان مثال بحث گمشدگان را در دستور کار داریم و سعی میکنیم به تلفنهای ایرانی آنها دسترسی پیدا کرده و با اطرافیان شخص گمشده یا صاحبان اشیاء گمشده تماس بگیریم و مشکلات آنان را رفع کنیم.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان گفت: امروزه شبکههای اجتماعی همچون روبیکا، ایتا، بله و سایر شبکههای اجتماعی ایرانی نرم افزارهای قدرتمندی هستند و ما نیز سعی کردهایم از این فضا برای ارائه خدمات به زوار استفاده کنیم.