صدراعظم آلمان در واکنش به اخبار کاهش کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین تاکید کرد برلین از گذشته بزرگ‌ترین حامی کی‌یف در اروپا بوده است.

 اولاف شولتس صدراعظم آلمان به گزارش‌های رسانه‌ها در مورد کاهش کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین واکنش نشان داد و گفت: برلین از گذشته بزرگ‌ترین حامی کی‌یف در اروپا بوده است و همچنان بزرگ‌ترین حامی اروپایی اوکراین باقی خواهد ماند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه اوکراین اینفو، صدراعظم آلمان به انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های آلمانی مبنی بر اینکه دولت فدرال این کشور در برنامه‌ریزی بودجه فعلی خود، بودجه تکمیلی برای حمایت از اوکراین پیش‌بینی نکرده است و بنابراین درخواست‌های جدید وزارت دفاع آلمان در مورد کمک نظامی به اوکراین تائید نخواهد شد، واکنش نشان داد.

شولتس در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما از گذشته بزرگ‌ترین حامی اوکراین در اروپا بودیم و همچنان به حمایت خود از این کشور ادامه خواهیم داد.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به ارائه وام ۵۰ میلیارد یورویی از سوی گروه هفت به اوکراین، تاکید کرد: برلین همراه با دیگر اعضای گروه هفت با ارائه این وام ۵۰ میلیارد یورویی به کی‌یف کمک می‌کند تا تسلیحات مورد نیاز خود را در مقیاس بزرگ تهیه کند.

گروه هفت پیش از این توافق کردند که در سال آینده میلادی (۲۰۲۵) وامی به مبلغ ۵۰ میلیارد یورو به اوکراین بدهند که از محل سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه بازپرداخت خواهد شد.

از سوی دیگر سیاستمدارانی از احزاب مختلف آلمان پیش‌تر از رویکرد دولت این کشور در تامین کمک‌های بیشتر مالی به اوکراین انتقاد و تاکید کردند که این مساله ممکن است تهدیدی برای امنیت آلمان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار