رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یگان پهپادی برای رصد و پایش دقیق محیط زیست کشور در حوزه‌های طبیعی، انسانی و دریایی راه‌اندازی و تقویت می‌شود.

علی سلاجقه امروز در جریان بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان و فناور در زمینه ساخت تجهیزات پهپادی اظهارکرد: با توجه به میزان درگیری ماموران یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه طبیعی همچنین نیازسنجی در حوزه انسانی و دریایی لازم است یگان پهپادی برای رصد و پایش دقیق محیط زیست کشور در این سازمان راه اندازی و با قدرت تجهیز و تقویت ‎شود.

وی افزود: سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت، پایش تالاب‌ها و زیستگاه‌های دریایی همچنین پایش صنایع آلاینده به‌راحتی می‌تواند از این طریق انجام گیرد و ما در این خصوص در کشور دانش فنی و علمی بسیار خوبی داریم و جزء کشور‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شویم و لازم است سازمان حفاظت محیط زیست نیز از این ظرفیت بهره‌مند شود.

سلاجقه تاکید کرد: ما اعتقاد کامل به توانمندی دانشجویان و جوانان سرزمینمان در جهت حل مسائل کشور از جمله محیط زیست داریم که همین شرکت دانش‌بنیان و توانمندی‌های افتخارآفرین نتیجه همین اعتماد است که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی کشور از این پشتوانه و سرمایه عظیم استفاده و بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به درگیری محیط بانان در مناطق چهارگانه با شکارچیان و متخلفان و اعطای چند ده شهید در عرصه حفاظت از محیط زیست در کشور اظهارکرد: ما در کشور دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی در حوزه تولید پرنده‌ها به‌ویژه پهپاد داریم که این امر می‌تواند به بهبود شرایط در عرصه‌های طبیعی و حتی محیط زیست انسانی کمک کند.

سلاجقه این فرصت را برای حفاظت از محیط زیست بسیار مغتنم برشمرد و گفت: تمام تلاش ما این است که آسیب‌ها و خسارت‌های انسانی و تخلفات متخلفان، متعرضان و تغییر کاربری را در این زمینه به حداقل برسانیم و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
ضمن سلام خسته نباشی به رییس سازمان محیط زیست ای کاش که اینقدر توحرفات حرف از حمایت محیط بانی می زنین یه خرده به فکر خانواده شهدا باشی که تویه شب بی سرپرست شدن و دریغ از یه رسیدگی بیست سا ل 1385همسرم درانزلی به شهادت رسید ولی وقت اسم شهید حتی نه گلزار شهدا دفن شد نه شهید حساب اومد حتی یه عکسشم تو اداره نیست تموم بدبختی موند برا یه زن تنها اون آقایی که باعث بدبختی ما شد راحت داره زندگیشو می‌کنه شهید محیط گیلان شهید میر داود مومنی
Iran (Islamic Republic of)
زانا
۲۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
بله آقای سلاجقه . ما در کردستان . مریوان . داریم بزرگ ترین دریاچه و سرمایه ایران را از دست میدیم. پهباد میاد نجاتش میده. نه. لطفا به دنبال زیر ساخت ها و اولویت های اول برید. نه اولویت های حداقل 20.
Iran (Islamic Republic of)
محمدابراهیم مجاهد
۱۴:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
آقای سلاجقه اول بعضی از همین درون سازمان وادارات تابعه و منابع طبیعی وافراد پول دار وذی نفوذ شروع کنید که با چند ده لایه که نمی‌توان آن را کشف کرد دست درازی به محیط زیست ومنابع طبیعی می‌کنند. والبته اقدام بجایی هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
آقای سلاجقه تو شهر خودت یه اتوبان هفت باغی که درختان دوطرفش باعث دلشادی مردم بودن بر اثر بی‌کفایتی شرکت مذکور دارن خشک میشن شهرداری کرمان هم پاسخگو نیست یکم بداد شهر خودت هم برس
Germany
ناشناس
۰۶:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
باید تعداد زیادی سرباز هواگردان تربیت کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
راحت میشه گشت زنی پهپادی از ارتفاع و تعقب خلافکاران در محیط زیست از هر مدلش ،بنظرم تمام ماموران باید یاد بگیرند و گواهی مهارت بگیرند و شیفتهاشون را اینطوری پر کنند ،
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۱۲:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
مومن در ایران پهپاد را برای کشتن انسانها و خراب کردن زیرساخت‌ها می سازند نه برای نجات انسان و محیط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
بله راحتم میشه بهبود هارو با اسلحه بزنی
آخرین اخبار