مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بعلت افزایش نامتعارف مصرف، فشار به شبکه و جلوگیری از آسیب به تجهیزات برقی، مدیریت اضطراری بار اعمال میشود.
بهرام زارع پور در بخش پیگیری و ارتباط زنده با خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی خلیج فارس، با عذرخواهی از مردم به علت قطعی برق گفت: علت اطلاع رسانی نشدن قطعی برق این است که مدیریت و قطعی از قبل مشخص نیست و این موضوع تقریباً در فواصل یک تا دو ساعته از دیسپاچینگ ملی اطلاع داده میشود و بر این اساس فرصتی برای اطلاع رسانی وجود ندارد.
وی گفت: افرادی که در بخشهای خانگی و تجاری خسارت دیده اند میتوانند برای جبران خسارت به امورهای برق نواحی شهرستانها مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.
مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: خسارات وارد شده پس از جمع بندی پروندهها تا قبل از پایان تابستان پرداخت میشود.
در صورتی که ولتاژ شبکه برق از محدوده استاندارد خارج شده منجر به آسیب رسیدن به لوازم و دستگاههای خانگی شود، به دلیل تعهدات و قانون خسارت برق، بیمه خسارت ناشی از برق مشترکان خانگی بهطور تمام و کمال پرداخت خواهد شد.